اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحریم‌های جدید شرکت ملی نفتکش با شکایت‌های صوری اتحادیه اروپایی/ معرفی سه خودروی زیر ۲۵میلیون تومان به عنوان بی‌کیفیت‌ترین خودروهای داخلی

اظهارات معاون مسافری راه آهن در مورد برنامه‌ریزی برای جابه‌جایی ۲میلیون مسافر در ایام نوروز، اظهارات مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی درمورد اینکه یکی از برنامه‌های بانک مرکزی افزایش نقدی سرمایه بانک‌های دولتی است و... از مهمترین اخبار اقتصادی امروز است.


گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز شنبه بیست‌وپنجم بهمن‌ماه 1393 به شرح زیر است:



* یکطرفه شدن سیم‌کارت‌های بی‌هویت از امروز آغاز شد

با پایان اولتیماتوم قطع سیم‌کارت‌های بی‌هویت، یکطرفه شدن سیم‌کارت‌های بی‌هویت از امروز آغاز شد. جهانگیر اسدی مدیر روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از آخرین وضعیت تعیین تکلیف سیمکارت‌های بی‌هویت، گفت: از امروز بررسی تعداد سیم‌کارت‌هایی که تعیین تکلیف شدند آغاز شده و بر این اساس از اول هفته جاری مراحل یک‌طرفه شدن سیم‌کارت‌های بی‌هویت که مالکان آنها کدملی خود را به اپراتور ارسال نکرده‌اند، آغاز شده است.



* پیش‌بینی افزایش 200 هزار بشکه‌ در روز تقاضای نفت اوپک/ افزایش 35 درصدی قیمت نفت از ابتدای سال

آژانس بین‌المللی انرژی، اوپک و سازمان اطلاعات انرژی آمریکا طی گزارشات جداگانه از افزایش تقاضای نفت اوپک و احتمال بهبود بازار خبر دادند. آژانس بین المللی انرژی و همچنین سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، طی گزارش هفته جاری پیش بینی خود را نسبت به تقاضای نفت اوپک در بازار جهانی 200 هزار بشکه در روز افزایش دادند. همچنین این آژانس پیش بینی کرده است که تقاضای نفت اوپک طی سال جاری 140 هزار بشکه در روز افزایش را تجربه خواهد کرد.



* سبد نفتی اوپک در مرز 53 دلار

قیمت سبد نفتی اوپک با افزایش 65 سنتی به 52.86 دلار در هر بشکه افزایش یافت. هر بشکه نفت اوپک در روز چهارشنبه 52.21 دلار فروخته شده بود. این نوع نفت دوشنبه هفته گذشته به بالاترین قیمت در سال 2015 برابر با 53.58 دلار رسیده بود. کمترین قیمت سبد نفتی اوپک در سال گذشته میلادی، در آخرین روز سال برابر با 52 دلار رقم خورد.


* شاخص کل بورس با 91 واحد افزایش به 64 هزار و 932 واحد رسید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با 91 واحد تقویت به 64 هزار و 932 واحد رسید. امروز معامله‌گران بورس اوراق بهادار تهران، تعداد 536 میلیون برگه سهم در قالب 44 هزار و 122 نوبت معامله و به ارزش 100 میلیارد تومان داد و ستد کردند.



* افزایش نقدی سرمایه بانک‌های دولتی با جدیت پیگیری می‌‌شود/ تجدید ارزیابی دارایی‌ها کارآمد نیست

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های بانک مرکزی افزایش نقدی سرمایه بانک‌های دولتی به‌ویژه بانک‌های تخصصی است، گفت: یکی از پیشنهادات هفتگی ما به مسئولان افزایش سرمایه نقدی بانک‌های دولتی است. میر محمد صادقی ادامه داد: اینکه چه روشی برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی در نظر گرفته شود، جزو وظایف و اختیارات دولت است اما یکی از پیشنهادات هفتگی ما به مسئولان افزایش سرمایه نقدی بانک‌های دولتی است.



* برنامه‌ریزی برای جابه‌جایی 2 میلیون مسافر نوروزی/ قیمت بلیت قطار افزایش نمی‌یابد/ پرداخت خسارت تاخیر به مسافران

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه ظرفیت ناوگان ریلی برای نوروز 94 افزایش یافت، از برنامه‌ریزی برای جابه‌جایی 2 میلیون مسافر در این ایام خبر داد و گفت: تعدادی لکوموتیو و واگن جایگزین در ایستگا‌ه‌های پرتردد دپو شده‌اند تا در صورت لزوم جایگزین شوند. راشدی اظهار داشت: برای ایام نوروز امسال بیش از یک میلیون و 960 هزار صندلی قطار آماده جابجایی مسافران است و پیش‌بینی می‌کنیم در این ایام به همین میزان مسافر جابه‌جا شود.



* تاخیر در پرداخت یارانه تولید 330 روزه شد/ تولید گرفتار میان کلام مسئولان اجرایی

هر چند رقم یارانه تولید از مصوب قانون که 10 هزار میلیارد تومان بود به 5400 هزار میلیارد تومان کاهش یافت، اما باز هم این میزان با وجود گذشت 330 روز از سال جاری پرداخت نشده و توپ آن در زمین وزارت صنعت و سازمان مدیریت پاس کاری می‌شود. طبق قانون بودجه سال جاری، مجلس 10 هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید در راستای درآمدهای ناشی از آزاد سازی حامل‌های انرژی در نظر گرفته بود که دولت با توجه به شیب افزایش قیمت‌ها و درآمدهای این بخش سهم تولید را 5400 میلیارد تومان دانست.



* معرفی سه خودروی زیر 25 میلیون تومان به عنوان بی‌کیفیت‌ترین خودروهای داخلی

در جدیدترین ارزیابی کیفی خودروهای تولید داخل، سه خودروی با ارزش زیر 25 میلیون تومان به عنوان بی‌کیفیت‌ترین خودروها معرفی شدند. طبق ارزیابی انجام شده، سوزوکی گرند ویتارا محصول شرکت ایران خودرو خراسان، سراتو محصول شرکت سایپا و پارس تندر محصول شرکت پارس خودرو کمترین نمره منفی خودروها را در دی ماه کسب کردند.



* دولت علاقمند به تکمیل واحدهای مسکن مهر است/ سیاستهای جدید مسکن قوی‌تر دنبال شود

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت باید سیاستهای جدید مسکن خود را به دلیل کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی قوی‌تر دنبال کند، گفت: دولت علاقمند به تکمیل و افتتاح واحدهای مسکن مهر است. مهرداد لاهوتی در پاسخ به این سئوال که عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: به طور متوسط وزارت راه و شهرسازی معدل خوبی در حوزه حمل و نقل و حتی در مسکن داشته است اما در خصوص بخش مسکن باید بگویم که دولت باید سیاستهای جدید مسکن خود را در کنار تکمیل واحدهای مسکن مهر قوی‌تر دنبال کند.



* اعتراف بدی است که اطلاعات 15 میلیون ایرانی را نداریم/ موافقت نماینده دولت با حذف یارانه درآمدهای 2.5 میلیونی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با اشاره به اظهارات رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: اعتراف بدی است که با این همه خرج و دفتر و دستک گفته می‌شود آمار 15 میلیون نفر را نداریم. ایرج ندیمی در پاسخ به این سوال که رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها عنوان کرده اطلاعات 7 تا 15 میلیون از افراد جامعه در هیچ بانک اطلاعاتی وجود ندارد، تصریح کرد: اگر این اطلاعات وجود ندارد اعتراف بدی است که طی این سالها این همه خرج و دفتر و دستک ایجاد شده اما اطلاعات از جامعه ایرانی وجود ندارد. در حقیقت این موضوع نگران کننده است و نمی‌تواند مبنای درستی باشد.



* تحریم شرکت ملی نفتکش جدید و با شکایت‌های صوری مطرح شده است

یک منبع آگاه گفت: بر اساس شکایت‌های صوری از سوی اتحادیه اروپایی، تحریم‌های جدیدی بر شرکت ملی نفتکش تحمیل شده است، اما با پیگیری‌های حقوقی می‌توان این تحریم‌های جدید را نیز منتفی کرد. یک مقام آگاه با اشاره به اینکه پس از وضع تحریم، مراحل اداری میان مدتی طول می‌کشد تا تحریم ها اجرایی شود، تصریح کرد: در این شرایط تنها گفته می‌شود شرکت ملی نفتکش مورد تحریم‌ها واقع شده اما تا اجرایی شدن آن ممکن است اتفاقات دیگری رخ دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد