اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قيمت جهاني طلا امسال به 1600 دلار خواهد رسيد

موسسه تحقيقاتي جي اف ام اس در تازه ترين گزارش خود پيش بيني كرد قيمت جهاني هر اونس طلا در سال 2011 ميلادي به بيش از 1600 دلار خواهد رسيد .



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز پایین بودن نرخ بهره در کشورهای صنعتی و ادامه نگرانیها در خصوص وضعیت بحرانی منطقه یورو مهمترین عوامل افزایش احتمالی قیمت طلا خواهد بود .
بر اساس این گزارش روند صعودی قیمت طلا از تابستان امسال آغاز خواهد شد و قیمت طلا در نخستین روزهای تابستان 2011 به بیش از 1500 دلار در هر اونس خواهد رسید .
بر این اساس قیمت هر اونس طلا تا پایان سال 2011 و اوایل سال 2012 به بیش از 1600 دلار خواهد رسید . افزایش بدهی های منطقه یورو، آمریکا و ژاپن و پایین بودن نرخ بهره بانکی در این کشورها تاثیر زیادی بر رشد قیمت طلا خواهد داشت . ادامه سیاستهای تسهیل پولی در آمریکا و کاهش ارزش دلار نیز تاثیر زیادی بر رشد قیمت طلا خواهد داشت .
فدرال رزرو آمریکا قصد دارد تا اواسط سال 2011 بیش از 600 میلیارد دلار نقدینگی بیشتر به اقتصاد این کشور تزریق کند . قیمت جهانی طلا هفتم دسامبر گذشته به بیش از 1431 دلار رسید . قیمت جهانی طلا در سال 2010 بیش از 26 درصد رشد داشته است و این روند در سال جاری میلادی نیز ادامه خواهد یافت .
بر این اساس طلا بهترین کالا برای حفظ ارزش سرمایه سرمایه گذاران بین المللی در برابر افزایش نرخ تورم خواهد بود .
با این حال اکنون که در نخستین روزهای سال جدید میلادی به سر می بریم قیمت طلا روندی نزولی را طی کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد