اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افقی منفی در بازار طلا

سایت طلا: هفت روزگذشته در حالی با کاهش بیش از 14 دلاری برای بازارهای جهانی به پایان رسید که احیای اقتصاد آمریکا افقی منفی بیشتری را پیش روی این بازار ترسیم می کند.


به گزارش سایت طلا، ادامه روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی متأثر از بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و رشد ارزش دلار سبب ریزش اونس به زیر مرز 1300 دلار شد و حتی در لحظاتی پایین ترین حد در 1 ماه و نیم اخیر را نیز تجربه کرد و این در شرایطی است که تنش های ژئوپلیتیک بین المللی نتوانست مانع از افت این فلز گرانبها شود و در نهایت بر 1295 دلار و 20 سنت بسته شد.

در روز شنبه گذشته بازار تهران متأثر از رشد طلای جهانی در آخرین لحظات روز جمعه و بسته شدن آن بر بهای 1309 دلار و 30 سنت همزمان با افزایش جزئی دلار ارزش هر مثقال طلای 17 عیار را به 422 هزار تومان رساند.

این گزارش می افزاید، در حالی که اکثر کارشناسان اقتصادی کاهش بیشتر سطوح قیمتی طلا را پیش بینی کرده بودند قیمت طلا در معاملات دوشنبه تحت تأثیر افزایش ارزش دلار و بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا با کاهش روبرو شد که البته ادامه بحران در روابط روسیه و غرب و تجاوز اسرائیل به نوار غزه مانع از کاهش چشمگیر تقاضا و قیمت طلا شد و اونس همچنان بر بالای مرز 1300 دلار در نوسان بود.

بازار طلای تهران که روز یکشنبه را با ثبات نسبی گذراند در روز دوشنبه به عنوان آخرین روز کاری هفته ارزش هر مثقال طلای 17 عیار را به 421 هزار و 500 تومان رساند که نسبت به روز گذشته 1 هزار تومان کاهش داشت.

طلا روز سه شنبه را در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست فدرال رزرو بودند با کاهش 0.5 درصدی پشت سر گذاشت و در روز چهارشنبه تحت فشار افزایش ارزش دلار به بالاترین حد خود در 6 ماه اخیر و انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا به زیر مرز 1300 دلار رفت.

در روز چهارشنبه شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا به بالاترین حد خود در 7 ماه اخیر رسید.
مقامهای فدرال رزرو پس از پایان نشست دو روزه خود ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهبود وضعیت رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری، نگرانی خود را در خصوص وجود برخی چالش ها و مشکلات در بازار کار و اشتغال را اعلام کردند.

فدرال رزرو نرخ بهره بانکی را در سطح قبلی نزدیک به صفر درصد ثابت نگه داشت و 10 میلیارد دلار دیگر از محرک پولی را کاهش داد.

درچند ماه گذشته در حالی که تشدید تنش ها در خاورمیانه و اوکراین طلا را به عنوان سرمایه ای امن در نظر سرمایه گذاران ترسیم کرده بود، نشانه های رشد اقتصادی آمریکا از جذابیت آن کاسته و روند طلا را نزولی کرد، بطوریکه ماه جولای پس از ماه ژوئن با کاهش ارزش طلا به پایان رسید.

کارشناسان و تحلیلگران بازار افق پیش روی بازار طلا را در کوتاه مدت منفی و به ضرر این فلز گرانبها می دانند، و به نظر می رسد سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1240 دلار است که با شکسته شدن آن فرصت خوبی برای خرید طلا فراهم می شود./ج


انتهای پیام




خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد