مجموعه جواهراتی از پرینسلی

قیمت 13.7 میلیون – هفدهم نوامبر 1992، حراج جنوای سوتبی

مجموعه جواهراتی از پرینسلی

پس از ازدواج با مردی که گفته می شد ثروتمند ترین نجیب زاده آلمان است، پرنسس جوان گلوریا ون تارن آند تاکیس در دهه 1980 برای خود به سبب موهای زیبایی که داشت، اسمی دست و پا کرد. وی پس از مدتی در جوامع اجتماعی به لقب پرنسس پانک و یا پرنسس تی ان تی مشهور گشت.

به هر حال دوران خوشی به سر رسید. همسر وی که از پرنسس 33 سال بزرگتر بود در سال 1990 در گذشت. بنابراین گلوریا مجبور گشت تا آینده خانواده را از بدهی و مالیات بر ارث حفظ نماید. خوشبختانه وی مجموعه بی نظیری از جواهرات، نقره جات، اشیا هنری و لوازمی بسیار با ارزش داشت که در حراج نوامبر 1992 سوتبی، آنها را به حراج گذاشت.

بیش از 300 قلم کالا به حراج گذاشته شد که تنها یک درصد کوچکی از لوازمات پرنسس گلوریا را تشکیل می داد. این میزان کالا بیش از 20 میلیون دلار را نصیب سوتبی نمود. در بین جواهرات بی نظیر و کمیاب وی، تاجی متشکل از الماس و مروارید های گرانبها به چشم می خورد. این تاج در سال 1853 از طرف ناپلئون سوم به همسرش امپراطوریس اوژنی اهدا شد که بعدها پرنسس گلوریا آن را در مراسم ازدواج خود از طرف همسر خود هدیه گرفت و تاج را در آن مراسم مورد استفاده قرار داد. این تاج تاریخی به مبلغ 935 هزار دلار به موزه لوور پاریس فروخته شد. هم اکنون نیز در این موزه از آن نگهداری می شود.

تاج مروارید و الماس امپراطوریس اوژنی

از دیگر جواهراتی که در این حراجی به فروش رفت عبارتند از:

 یک دستبند طلا و الماس کمیاب متعلق به قرن هجدهم که اخیرا در حراج 2001 کریستی به قیمت 168 هزار و 858 دلار به فروش رفت. این دستبند از الماس های استرالیایی تراش old-cut در 4 ردیف به حالت بیضی تشکیل یافته که این 4 ردیف به گیره ای متشکل از 3 ردیف الماس به منظور قفل نمودن دستبند، متصل می شود. این دستبند از طلا و نقره بوده و در سال 1770 ساخته شده است.

گل سینه زمرد و الماس که در حراج 2013 کریستی به قیمت 782 هزار و 873 دلار به فروش رفت. این گردنبند از زمرد با تراش مربع به همراه الماس هایی با تراش old mine و European-cut که اطراف زمرد را احاطه کرده اند، تشکیل یافته است. این جواهر بر روی پایه ای از طلا و نقره سوار و در سال 1780 ساخته گشته است.

  • کمربند الماس نشان متعلق به گولدن فلیس

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها