اونس طلا2337.71
مظنه14,971,000
18 گرم3,456,000
ارزش سکه33,729,663
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,250,000
نیم24,200,000
ربع14,650,000

مراحل قانونی نصب دوربین مداربسته در ساختمان مسکونی

نصب دوربین مداربسته در منازل از اقداماتی است که برای تامین امنیت انجام می شود اما به منظور حفظ حقوق فردی این کار نیاز به مقدماتی دارد.

به گزارش سایت طلا ، مسعود اسلامی مهر وکیل پایه یک دادگستری درباره مراحل حقوقی نصب دوربین مداربسته در ساختمان اظهار کرد: در سال‌های اخیر یکی از اقداماتی که برای تامین امنیت و کاهش وقوع جرم انجام می شود استفاده از دوربین‌های مداربسته است. اما چون این دوربین‌ها بر رفتار و رفت و آمد ساکنان یا کارکنان محیط نظارت مستقیم دارد برای حفظ حقوق افراد لازم است پیش از نصب مراحلی طی شود.

اسلامی مهر بیان کرد: یکی از اماکنی که اشخاص مایل به نصب دوربین در آن هستند آپارتمان است، اما از آن جایی که فضای آپارتمان مشاع است، ساکنان باید با چنین اقدامی موافقت کنند و هر کسی نمی تواند به تنهایی چنین اقدامی انجام دهد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: بنابر این برای نصب دوربین باید این موضوع در مجمع عمومی ساختمان مطرح شده و در صورت موافقت ساکنان موضوع به تصویب هیئت مدیره برسد. مدیر ساختمان نیز با توجه به نظر اکثریت و نیاز آپارتمان تعداد و محل نصب دوربین را تعیین خواهد کرد.

وی تصریح کرد: البته اگر قرار باشد که دوربین در اماکنی نصب شود که مربوط به حریم شخصی افراد است برای مثال دوربین مشرف به درب ورودی ساختمان مقابل باشد، باید مراحل دیگری نیز طی شود.

اسلامی مهر گفت: برای نصب دوربین در این مکان‌ها لازم است همسایگان را از وجود دوربین مطلع کنید و می‌توانید این کار را با نصب یک اطلاعیه راجع به نصب دوربین انجام دهید.

این وکیل دادگستری افزود: اگر ضرورتی به نصب دوربین در مکانی باشد که به طریقی ارتباط بیشتری با حریم خصوصی شخص دارد قانون برای حفاظت از حقوق فردی این کار را ملزم به دریافت مجوز از نیروی انتظامی یا مراجع قضایی کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد