اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روش های کاهش وزن باعث مرگ بیشتری در میان مردان می شود

از همان لحظه ای که افراد متوجه افزایش وزن خود می شوند، به دنبال روش های مختلف لاغری و کاهش وزن می روند اما این کار برای مردان می تواند خطر مرگ بیشتری نسبت به زنان را به دنبال داشته باشد.

روش های لاغری زیادی در حال حاضر وجود دارد. بسیاری از افراد پس از اینکه چاق می شوند روش هایی مانند گرسنگی های متناوب، رژیم کتوژنیک و یا حتی جراحی های کاهش وزن را برای لاغر شدن انتخاب می کنند.

یک مطالعه که اخیرا توسط محققین انجام شد نشان داد که طی 30 روز پس از استفاده از یک روش کاهش وزن معمول، مردان با نرخ بسیار بیشتری نسبت به زنان می میرند.

بیشتر متخصصان پیشنهاد می کنند که بهتر است افراد با یک رژیم غذایی سالم و همچنین ورزش کردن وزن خود را کاهش داده و به دنبال روش های مختلف لاغری که امروزه مد شده است نروند.

محقق اصلی تحقیق ذکر شده در همایشی نتایج تحقیقات ده ساله خود را اعلام کرد و گفت نرخ مرگ و میر مردانی که عمل جراحی چاقی انجام می دهند تا سی روز پس از عمل پنج برابر زنان و در طولانی مدت نیز سه برابر زنان است.

اضافه وزن

یکی از دلایلی که محققان در این باره ابراز داشته اند این است که مردان معمولا سریع برای لاغری اقدام نکرده و اجازه می دهند که وزنشان افزایش زیادی پیدا کند و دچار مشکلات سلامتی مانند کلسترول بالا و دیابت می شوند.

در حالی که زنان عموما تمایل دارند وزن خود را از همان ابتدا کنترل کرده و مانع از افزایش وزن شوند که در نتیجه مشکلاتی مانند فشار خون و دیابت را کمرنگ تر می کند.

البته باید توجه داشت که این مطالعه لزوما جراحی های چاقی را عامل مرگ نمی داند چراکه این جراحی ها در بسیاری از موارد مفید بوده و نرخ مرگ و میر ناشی از آنها تنها 2 درصد است.

محققان بر این باورند که بهتر است موارد پیشگیرانه مانند رژیم غذایی سالم و همچنین ورزش رعایت شده و همچنین مردان لازم است تا قبل از اینکه درگیر بیماری های مختلف شوند برای کاهش وزن خود اقدام کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد