اونس طلا2296.94
مظنه14,911,000
18 گرم3,442,200
ارزش سکه33,594,483
قدیم (بهار)38,600,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,100,000
ربع15,300,000

اگر زندگی مشترک خود را دوست دارید مراقب این 4 عامل باشید

زندگی مشترک بر پایه برخی اصول استوار است و تا زمانی که شما به این اصول پایبند باشید و مرزهای رابطه تان را حفظ کنید زندگی خوبی خواهید داشت.

اما به محض زیر پا گذاشتن این اصول و از بین بردن این مرزها شما در آستانه جدایی و فروپاشی زندگی مشترک خود قرار می گیرید. نوع رفتار و تعامل شما در زندگی مشترک امری بسیار تعیین کننده است و آینده شما و همسرتان را نشان می دهد.

گاتمن دریافت که زن و شوهری که تمایل به طلاق دارند در رفتار عاطفی و تعامل زناشویی خود، منفی‌گرایی بیش‌تری نسبت به مثبت‌گرایی نشان می‌دهند.

طلاق

او به تعیین تعاملات منفی خاص ادامه داد، شکایت/انتقاد، تحقیر، حالت تدافعی، و دیوار سنگی شدن از عوامل بسیار مهم پیش‌بینی‌کننده‌ی فروپاشی ارتباط هستند. این واژه‌ها براساس دیدگاه کلاسیک به‌عنوان «چهار اسب سرکش» شناخته شده‌اند.

1. شکایت/انتقاد: شکایت، بیان عدم‌توافق یا خشم راجع به موضوعات خاص است که ممکن است با انتقاد همراه شود و به‌صورت قضاوتی، کلی و سرزنش‌آمیز بعد از تلاش برای حل مسائل بروز کند.

2. تحقیر: گفتاری احمقانه، توهین‌آمیز، نیش‌دار یا طعنه‌آمیز در مورد شخص دیگر که نشان‌دهنده‌ی بی‌کفایتی و پوچی است (مثل عدم‌تأیید، اهانت، قضاوت، طرد کردن و غیره).

زندگی مشترک

3. حالت تدافعی: تلاش برای دفاع یا حمایت خود از مورد حمله واقع شدن. پاسخی که ممکن است حاکی از افکار یا مسئولیت‌پذیری و برای مشکل، حمله‌ی متقابل یا ناله و فغان باشد.

4. دیوار سنگی: شنونده نمی‌تواند راهکاری را به گوینده ارائه دهد و دیوار سنگی بین شنونده و گوینده حائل می‌شود. از لحاظ عاطفی گوینده، شنونده را گسلیده، کوته‌نظر، خصمانه، مخالف، خونسرد و غیرعلاقمند می‌پندارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد