اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا کاهش وزن ناگهانی شما با حملات میگرنی در ارتباط است؟

میگرن یک بیمازی شایع است که با سبک زندگی افراد بسیار مرتبط است. میگرن به عنوان یک بیماری شایع عصبی شناخته می شود که می تواند منجر به سردرد های شدیدی شود.

اضافه وزن و چاقی می تواند تعداد حملات و شدت میگرن را افزایش بدهد پس افرادی که از این بیماری رنج می برند باید وزن خود را در بازه نرمال نگه دارند و سبک زندگی سالمی داشته باشند.

رژیم غذایی لاغری اصولی و متناسب با ساختار بدنی شما منجر به تشدید علائم میگرن نمی شود بلکه کاهش وزن های سریع و غیر اصولی است که منجر به تشدید میگرن می شود.پس گرسنگی کشیدن برای شما ممنوع است.

میگرن در واقع یک اختلال در سیستم اعصاب افراد بسیار حساس است که ۶۰ تا ۸۰ درصد آن ارثی است ولی یافته های پزشکی نشان می دهد محدودیت‌های غذایی می تواند به کنترل آن کمک کند.

میگرن

اما برخی از عوامل محیطی که بر روی میگرن تاثیر منفی می گذارند را جدی بگیرید. این عوامل شامل چاقی، ترومای مغزی، سبک زندگی نادرست، مشکلات خواب، مصرف کافئین زیاد و استرس است.

همچنین مهم ترین مواد غذایی که باعث تشدید میگرن می شوند را بشناسید.

پنیر، شکلات ،گوشتهای فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس چای و قهوه‌ ی تیره رنگ، نوشابه، سوپ های آماده، غذاهای کنسروی، میوه های اسیدی مثل مرکبات

تغذیه

شناختن عوامل موثر در پیشگیری از این بیماری بسیار کمک کننده است.

داشتن Bmi نرمال، پرهیز از غذاهایی که قبلاً موجب بروز سردرد در فرد شده، دوری از عطرها و رایحه ها، سعی در یک الگوی ثابت کافی و منظم خواب و غذا، ورزش منظم، ترک سیگار.

اما در کنار تغییر سبک زندگی به خوراک خود نیز اهمیت بدهید و خوردن مهم ترین مواد غذایی مفید برای میگرن مانند غذاهای کم چرب و غنی از پروتئین مثل بوقلمون، سیب، گلابی انگور، انجیر، گیلاس، ماهی‌سالمون، اسفناج و بروکلی، نان چاودار، دمنوش نعنا، گردو بادام ،مواد غذایی نارنجی مثل کدو حلوایی و هویج را فراموش نکنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد