اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر بخواهیم تا 100 سال زنده بمانیم چقدر گوشت باید بخوریم؟

سال های بسیار زیادی است که متخصصین تغذیه خوردن گوشت قرمز را مضر دانسته و کاهش مصرف آن را با عمر طولانی مرتبط دانسته اند. از طرفی مصرف گوشت باعث تامین پروتئین می شود که یکی از مواد مغذی ضروری برای بدن است.

مطالعه با عنوان محدوده آبی که در مجله سبک زندگی آمریکا منتشر شد نشان داد که مردم مناطق اوکیناوا در ژاپن، ساردینیا در ایتالیا، نیکویا در کاستاریکا، ایکاریا در یونان و لوما لیندا در کالیفرنیا بیش از دیگران به عمر صد سالگی می رسند.

تحقیقات نشان می دهند که مردمی که در این مناطق زندگی می کنند بیشتر از دیگران از رژیم غذایی گیاهی بهره مند می شوند اما این بدان معنا نیست که آنها گوشت را از رژیم غذایی خود حرف می کنند.

این موضوع باعث می شود تا از خود بپرسیم که دقیقا تا چخه مرزی مصرف گوشت و به ویژه گوشت قرمز برای سلامت انسان مفید بوده و از کجا به بعد خوردن آن مضر بوده و باعث کاهش عمر انسان می شود.

گوشت های فراوری شده

دان لاتنر نویسنده این مقاله در ویدیویی اظهار داشت که مردم مناطق گفته شده گوشت قرمز با کیفیت بالایی مصرف کرده و بیش از 5 بار در ماه آن را مصرف نمی کنند که به معنای عمر بیشتر است.

وی همچنین توضیح داده که افراد بالای 100 سالی که در این مطالعه حضور داشتند هرگز گوشت های فراوری شده مانند سوسیس و ژانبون مصرف نمی کردند.

از نظر سازمان جهانی بهداشت گوشت های فرآوری شده در کنار تنباکو در دسته بندی مواد سرطان زا قرار گرفته و مطالعه دیگری نیز نشان داد که خوردن تنها یک ساندویچ هات داگ می تواند باعث کاهش 36 دقیقه از عمر فرد شود.

باید توجه داشت که حذف گوشت برای بسیاری از افراد آسان نخواهد بود چراکه از همین طریق پروتئین مورد نیاز خود را تامین می کنند، از این رو کارشناسان پیشنهاد می کنند که مواد غذایی مانند تمپه، قارچ و لوبیا و عدس را جایگزین گوشت کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد