اونس طلا2337.83
مظنه14,626,000
18 گرم3,376,400
ارزش سکه32,952,378
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,500,000
نیم23,500,000
ربع14,500,000

آیا خوردن جگر مرغ می تواند خطرناک باشد؟

جگر مرغ یکی از قسمت هایی از مرغ به حساب می آید که در کشورهای مختلف خوراک های لذیذی از آن پخته می شود اما آیا جگر مرغ برای سلامتی مضر است؟

جگر مرغ مسئول متابولیسم و سم زدایی بسیاری از ترکیبات مضر مثل داروهای درمانی، ترکیبات سمی شیمیایی، سموم میکروبی و فلزات سنگین است.
جگر مرغ می تواند به تنهایی برای سلامتی شما مناسب باشد. جگر مرغ پروتئین بسیار زیادی دارد که برای سلامت پوست و مو ناخن مناسب است.


سرشار از ویتامین B ۱۲ و آهن و روی و فسفر و منیزیم است که برای افزایش ذخیره سلول های قرمز خون مناسب است و همچنین دارای ویتامین A است باعث تقویت بینایی می شود.
با تمام خواص جگر مرغ اما هنوز این سوال وجود دارد که آیا جگر مرغ مضر است؟
چون بعضی از مطالعات نشان داده که جگر مرغ سرشار از فلزات سنگین است و ممکن است غلظت بالای این مواد برای فیزیولوژی سلول سمی باشد.
فلزات سنگین مثل کادمیوم، آرسنیک و سرب هنگام بلع بسیار سمی هستند و تهدید جدی برای سیستم قلبی عروقی، سیستم ایمنی بدن، رشد شناختی جنین، مغز ،ریه ها ،کلیه ،کبد و خون سازی محسوب می شوند.


از طرفی آنتی بیوتیک که برای رشد و درمان مرغ استفاده می شود در خیلی از موارد که دوره‌های منع مصرف گوشت بعد از تجویز دارو رعایت نمی شود در جگر مرغ باقی می ماند و اگر از نحوه نگهداری مرغ اطلاع ندارید بهتر است از خوردن جگر آن خودداری کنید. البته لازم به ذکر است که پخت جگر می تواند تا حدی این آنتی بیوتیک ها را از بین ببرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد