اونس طلا2370.19
مظنه16,336,000
18 گرم3,771,100
ارزش سکه36,805,008
قدیم (بهار)41,100,000
جدید (امامی)44,450,000
نیم26,200,000
ربع16,200,000

خرس مادر برای رهایی از کیسه صفرا خود و توله اش را کشت

خرس ها در مزرعه ای در شمال غربی چین در اسارت شکنجه می شدند. کیسه صفرای آن ها به صورت روزانه تخلیه می شد تا از صفرای به دست آمده در طب چینی استفاده شود.

به گزارش سایت طلا، خرس ها در مزرعه ای در شمال غربی چین در اسارت شکنجه می شدند. کیسه صفرای آن ها به صورت روزانه تخلیه می شد تا از صفرای به دست آمده در طب چینی استفاده شود. بنا بر گزارش، خرس مادر و توله اش در قفس هایی بسیار کوچک نگهداری می شدند؛ قفس هایی که در آن ها حیوان حتی قادر به حرکت نیست.

وقتی خرس مادر صدای توله اش را ـ که کارگری به او نزدیک می شود تا معده اش را سوراخ کند ـ می شنود، خودش را از قفس آزاد می کند و به سمت توله اش می دود و او را بغل می کند و آن قدر فشار می دهد تا توله خفه شود. بعد خودش هم به سمت دیواری می دود و سرش را محکم به آن می کوبد و در جا می میرد.

داستان این خرس و توله اش بار دیگر مسئله ی فجیع کِشت «کیسه صفرای خرس» و هزاران حیوانی که هنوز در سرتاسر آسیا در اسارت به سر می برند را یادآور می شود.

در حالی که طبق تخمین ها حدود ۱۰ هزار خرس، اغلب از نوع خرس آفتاب و خرس قهوه ای، هنوز در شرایط نامناسب زندانی هستند، فعالان و برگزارکنندگان کارزارهای اجتماعی خواستار برچیده شدن بساط کِشت «کیسه صفرای خرس» به طور کلی هستند.

به استناد نشنال جئوگرافیک، کیسه صفرای انواع خرس شامل خرس سیاه آسیایی و خرس قهوه ای حداقل از قرن ۸ میلادی در طب سنتی چین مورد استفاده بوده است. صفرای خرس مقادیر معتنابهی از ماده اورسودوکسی کولیک اسید در خود دارد که برای درمان امراض کبد و حل کردن سنگ کیسه صفرا در طب چینی استفاده می شود.

صفرا از طریق ایجاد سوراخی دائمی در شکم و کیسه صفرای خرس ـ که اغلب می تواند به بیماری ها و عفونت های دردناکی منجر شود ـ کِشت می شود.

در نتیجه، بسیاری از خرس ها از طریق مشت زدن به معده شان به خود آسیب زده و یا خودشان را می کشند و به همین خاطر برای جلوگیری از این کار، گاهی جلیغه ای آهنی بر تن خرس ها می کنند.

در چین استفاده از صفرای خرس زندانی قانونی اما خرس وحشی ممنوع است. وارادات آن نیز غیر قانونی محسوب می شود. به طور معمول از خرس ها به مدت حدود ۲۰ سال نگهداری می شود و هنگامی که دیگر صفرا تولید نکردند، کشته می شوند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد