اونس طلا2232.37
مظنه14,417,000
18 گرم3,328,100
ارزش سکه32,481,501
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

این 5 موقعیتی که شما نباید آب بخورید!

سلامتی در این 5 لحظه ای است که نباید آب بنوشید!

آب همیشه برای شما خوب نیست!

به طور کلی نوشیدن آب زیاد، چیز بدی نیست. در حقیقت، نوشیدن آب به مقدار کافی برای بدن بسیار ضروری است چراکه بدن شما برای به انجام رساندن فرایندهای خود به رطوبت کافی احتیاج دارد؛ اما لازم است بدانیم موقعیت هایی استثنایی وجود دارند که بهتر است لیوان آب را کنار بگذارید!

1. زمانی که قبلاً مقدار زیادی آب نوشیده اید

بله، چیزی به عنوان نوشیدن زیاد آب وجود دارد! هنگامی که بیش از حد آب می نوشید، می توانید تعادل نمک طبیعی بدن خود را مختل کنید و این می تواند باعث کمبود سدیم و درنتیجه احتمال سردرد، حالت تهوع و حتی تشنج های صرعی وجود دارد.

2. وقتی ادرار شما شفاف است

چگونه می توانید تشخیص دهید که به اندازه کافی آب نوشیده اید؟ بله، با رفتن به توالت! زیرا رنگ ادرار شما یک شاخص عالی است که به شما می گوید باید بیشتر یا کمتر آب بنوشید. آیا ادرار شما زرد کم رنگ است؟ این بدان معنی است که شما به طور مطلوب هیدراته شده اید، پس همین راه را حفظ کنید! اگر رنگ ادرار شما زرد تیره است، وقت آن است که یک لیوان آب دیگر (یا دو عدد) بنوشید. آیا ادرارتان شفاف است؟ این یک نشانه واضح برای ترک نوشیدن آب است.

3. هنگامی که به تازگی یک وعده غذایی بزرگ خورده اید

آیا به تازگی غذای مفصلی خورده اید؟ پس بهتر است برای مدتی از نوشیدن آب خودداری کنید. آب معده را پر می کند و اگر بلافاصله بعد از خوردن غذای زیاد باشد، معده شما نفخ می کند. پس قبل از نوشیدن آن لیوان آب، صبر کنید تا کمی از خوردن غذایتان رد شود.

4- هنگامی که ورزش شدید کرده اید

وقتی عرق می کنید، بدنتان سدیم و پتاسیم از دست می دهد که هر دوی این مواد بسیار مهم هستند، به این معنی که شما باید دوباره آنها را جایگزین کنید. اما این مواد در آب لوله کشی معمولی یافت نمی شوند ولی آب معدنی چون دارای نمک بیشتری است راه مناسبی برای جایگزینی سدیم وپتاسیم از دست رفته است! نکته: آب نارگیل حاوی همه چیزهایی است که بعد از یک تمرین شدید به آن نیاز دارید پس اگر می توانید پس از تمرین آب نارگیل بنوشید.

5. وقتی آب شیرین است!

مطمئناً گاهی دوست دارید برای تنوع، به جای آب معمولی شربت بنوشید. اما وقتی انواع طعم دنده ها را به آن اضافه می کنید، خطر مصرف شکر بسیار بیشتر از آنچه می خواهید وجود دارد. هر بطری آب طعم دار که از سوپر مارکت خریداری کنید، با استفاده از شکر یا شیرین کننده ها، طعم خاصی پیدا کرده است؛ بنابراین قبل از خرید هر چیزی، همیشه باید برچسب آن را بخوانید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد