اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر بدترین تجربه شما از بیماری، یبوست است این مطلب را بخوانید

یکی از مهم ترین بیماری های گوارشی که منجر به بیماری های دردناک دیگری می شود یبوست است.

یکی از مهم ترین بیماری های گوارشی که منجر به بیماری های دردناک دیگری می شود یبوست است.

یبوست یکی از بیماری های گوارشی است که رفع و درمان بسیار مهم است. این بیماری به دلیل تغذیه نامناسب و کم تحرکی می تواند ایجاد شود.

اگر شما از این بیماری رنج می برید می توانید از راه های زیر برای درمان این بیماری بهره ببرید.

1.روزی 45 دقیقه پیاده روی کنید

مطالعات نشان داده اند که ورزش کردن به خصوص اگر فعالیت های سبک تری مثل پیاده روی ، شنا کردن و یا دوچرخه سواری باشند به بهتر عمل کردن سیستم گوارش و رفع یبوست کمک زیادی می کنند . هرچند که فعالیت های سنگین مثل دویدن ممکن است در بعضی افراد نتیجه ی عکس داشته باشد .

قهوه

2.قهوه بنوشید

قهوه با تحریک کردن عضلات دستگاه گوارش به دفع راحت تر کمک می کند . تاثیر قهوه 60 درصد بیشتر از آب گزارش شده است . هرچند که مصرف زیاد قهوه به خصوص اگر حساسیت زیادی به کافئین داشته باشید مضر است بنابراین بهتر است بیشتر از آب استفاده کنید .

3. مصرف فیبر بخصوص فیبر نامحلول را بالاببرید

فیبرهای نامحلول مثل سبزیجات و غلات کامل به حرکت سریع تر مدفوع و عبور آن از دستگاه گوارش کمک می کنند . فیبرهای محلول هم مثل مغزها ، دانه ها ، لوبیا ، عدس و بعضی از میوه و سبزیجات با جذب آب باعث نرم شدن مدفوع و بهبودی یبوست می شوند .

4. از لبنیات دوری کنید

بخصوص اگر حساسیت ژنتیکی به لاکتوز دارید در کسانی که حساسیت ژنتیکی بالایی به لاکتوز دارند مصرف شیر با تاثیر گذاشتن روی حرکات روده می تواند باعث یبوست شود . بنابراین در این افراد ، حذف شیر و لاکتوز به بهبودی یبوست کمک می کند .

لبنیات

5.بیشتر آب بنوشید

حتما حداقل 6 تا 8 لیوان آب در روز بنوشید . آب گازدار هم می تواند بسیار موثر باشد اما نوشیدنی های گازدار مثل نوشابه به هیچ عنوان توصیه نمی شوند چون علاوه بر قند بالا و مضراتی که برای بدن دارند ، باعث بدتر شدن يبوست می شوند .

6.مکمل و غذای پروبیوتیک بخورید

از بین رفتن تعادل میکروبی در روده ها یکی از دلایل یبوست است . مکمل های پروبیوتیک به برگشتن این تعادل و از بین رفتن یبوست کمک زیادی می کنند .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد