اونس طلا2196.89
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

عجیب‌ترین روستاهای ایران را بشناسید +تصاویر

روستاهای ایرانی از عجیب و غریب ترین آن ها گرفته تا معروف ترین و مدرن ترینشان همگی جنبه گردشگری دارند.

به گزارش سایت طلا ، روستاهای ایرانی از عجیب و غریب ترین ان ها گرفته تا معروف ترین و مدرن ترینشان همگی جنبه گردشگری داشته و سفر در روستا یکی از بهترین تجربه های مسافرت را می تواند برای شما به ارمغان بیاورد. در این گزارش قصد داریم به شما عجیب ترین روستا های ایران را معرفی کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا این روستا های عجیب و شگفت انگیز را به شما معرفی کنیم.

1_ ایستا روستایی با مردمان بسیار قدیمی

شگفت زده خواهید شد اگر بگوییم این روستا در فاصله 95 کیلومتری کرج واقع شده است اما به قدری اهالی این روستا شیوه زندگی قدیمی دارند که نه تنها در خانه ها تلویزیون یافت نمی شود ، هیچ خودرویی در این روستا مشاهده نخواهید کرد و علاوه بر این انچه بسیار تعجب آور است این است که در این روستا اجازه ورود را به خانم ها نمی دهند!

از طرفی جالب است بدانید در این روستا حتی برق و گاز ها نمی توانید پیدا کنید و شیوه زندگی مردمان این روستا چند ده سالی از دنیا عقب است.

مردم روستای ایستا حتی مراسمات عزاداری و عروسی را برگذار نمی کنند و معتقدند این شیوه زندگی مدرن ، شبیه زندگی کفار است! این روستا یکی از عجیب ترین روستاهای ایران می باشد.

2_ میمند روستایی در دل کوه

میمند یکی از عجیب ترین روستاهای ایران است که حتی در سازمان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این روستای صخره ای حاصل کندکاری هایی است که در دل کوه انجام شده است و قدمت ان به 12 هزار سال می رسد.

اگر به این روستا سفر کنید از زیبایی ها و کنده کاری هایی که در دل کوه انجام شده است شگفت زده خواهید شد. این روستا درواقع به گفته برخی از اهالی برای ان دوره ای از انسان هاست که کوه را مقدس می دانستند.

اگر قصد سفر به میمند را دارید ، این روستا در فاصله 38 کیلومتری شهربابک در استان کرمان واقع شده است.

3_روستای چهار برج

از میان روستای های عجیب ایران ، چهار برج می تواند برای همه حتی کل دنیا عجیب باشد. این روستا حدود هزار نفر جمعیت دارد. از میان کودکانی که در این روستا به دنیا می آمدند حدود 90 درصد ان ها مشکل نابینایی داشته که علت ان را ازدواج های فامیلی خطاب کردند.

به دلیل اینکه در ازدواج فامیلی فرزندان دچار تغییرات ژنتیکی می شوند این فرضیه به وجود امد.

اما آنچه که باعث شد این روستا جزو عجیب ترین ها باشد ، این بود که حتی کودکانی که حاصل ازدواج فامیلی نبودند نابینا متولد می شدند و از طرفی برخی از حیوانات گله حتی برخی از گاو ها نیز دچار نابینایی می شدند.

بسیاری از مردم علت این عارضه را آلوده این منطقه اعلام کردند هرچند که از سال 1391 خوشبختانه این مشکل حل شد.

4. زرگر روستای اروپایی نشین ایران

زرگر یکی دیگر از روستاهای عجیب ایران است که در فهرست ما قرار گرفته، درواقع این روستا به دلیل اینکه مردمانی با گویش رومانو دارد به روستای اروپایی ایران شهرت دارد. درواقع زبان رومانو یک زبان اروپایی است که خود مردمان این روستا به آن زبان زرگری می گویند.

مردمان این روستا به نقل از برخی محققان تاریخ از کشور رومانی در جنگ بین ایران و روم به اسارت گرفته شده اند و به دلیل اینکه آن‌ها دارای هیکل درشتی بوده اند مورد بخشش شاه عباس درآمده و در این روستا ساکن شده اند. البته صحت این نقل مشخص نیست و فقط در حل یک نقل از گذشته برجا مانده است.

این روستا در شرق قزوین واقع شده است و جزو عجیب ترین روستا های ایران به شمار می اید.

5. روستای شهرآباد

شهرآباد روستای واقع شده در بهمن شهر ابرکوه است که به سرزمین دوقولو ها شهرت دارد. جالب است بدانید این روستای کوچک فقط 240 نفر جمعیت دارد که از میان آن ها 40 نفر دوقو می باشند.

اگر به این روستا سفر کنید ، بچه های دوقلوی همسان را خواهید دید که واقعا حیرت آور است. با اینکه این حالت می تواند جالب و شگفت انگیز باشد اما کار را برای معلمین دشوار کرده است.

6. سرزمین لی لی پوت های ایران روستای ماخونیک

ماخونیک روستایی واقع شده در شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی است. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید خانه های این روستا ظاهری عجیب به روستا داده اند اما آنچه که باعث شهرت این روستا شده است ، قد کوتاه اهالی آن است.

اگر نگاهی به اهالی قدیمی این روستا بیندازید متوجه می شود قد بلند ترین آن ها 140 سانتی متر هستند. البته چند سالی است که مشکل کوتاهی قد در این روستا دیگر به چشم نمی آید.

علاوه بر کوتاهی قد افراد جالب است بدانید این اهالی در قدیم گوشت ، سیگار و چای را به طور کامل از برنامه غذایی خود حذف کرده بودند و هیچکدام از ان ها را مصرف نمی کردند.

حتی جالب است بدانید اهالی این روستا حتی به شکار هم نمی رفتند زیرا گوشت نمی خوردند و نه تنها شکار بلکه تلویزیون هم جایی در زندگی آن‌ها نداشت.

7_ روستای هجیج

یکی دیگر از روستاهایی که سفر به آن‌جا می توانید برای شما شگفت انگیز و جالب توجه باشد ، روستای هجیج است. همانطور که در تصویر این روستا نیز می بینید، خانه ها در دل کوه به صورت پلکانی ساخته شده است و جالب تر این که در ساختار این خانه ها حتی یک آجر هم پیدا نخواهید کرد. درواقع خانه های این روستا تماما از سنگ ساخته شده است. خانه های سنگی که بام ان ها حیاط خانه ی بالاتر به شمار می رود

این روستا به روستای گیوه هم معروف است. اگر به این روستا سفر کردید به دنبال گیوه های مرغوب ان باشید.

8_روستای آب اسک با عجیب ترین سنت ها

اگر به شهرستان آمل سفر کرده باشید حتما نام این روستا را از اهالی این شهر شنیده اید. آب اسک یکی از عجیب ترین روستاهای ایران است که در آن سنت های باورنکردنی و عجیب وجود دارد. یکی از این سنت ها ، سنت زن شاهی است.

سنت زن شاهی در روستای آب اسک به این گونه است که در یک روز مشخص از سال ، یک زن به عنوان پادشاه روستا شناخته می شود و نگهبانانی از جنس خانم ها نیز در سطح روستا قرار می گیرند و به پادشاه گزارش هایی را ارسال می کنند.

در این روز از سال حتی یک مرد هم نباید در روستا حضور داشته باشد و زن ها می‌توانند به بازی های محلی نیز بپردازند.

یکی دیگر از سنت های جالب این روستا برف چال نام دارد و در آن مردان باید اخرین برف سال را در کوه ها چال کنند تا در تابستان بتوانند آب دام و طیور خود را تامین کنند.

9_ روستای شگفت انگیز در دل کویر

سیرچ روستایی است که دل کویر کرمان و در فاصله 40 کیلو متری از گرم ترین نقطه ایران یعنی گندم بریان قرار دارد و با این وجود در این منطقه شاهد گونه های گیاهی سرسبزی هستیم که به ییلاق کرمان تبدیل شده اند.

وجود چنین منطقه سر سبز و بکر در دل کویر آن‌هم در 40 کیلو متری گرم ترین نقطه ایران ، روستای سیرچ را شگفت انگیز کرده است.

حتی جالب است بدانید رشته کوه هایی در این منطقه وجود دارد که برف و یخبندان ان باعث به وجود امدن پیست اسکی شده است!

سیرچ در 60 کیلومتری استان کرمان قرار گرفته است.

10_ روستای ابیانه اصفهان

ابیانه نیز یکی دیگر از روستاها با ساختار پلکانی است که در آن بام یک خانه ، حیاط خانه بالاتر آن است. این ساختار زیبا و شگفت انگیز را در تصویر زیر از روستای ابیانه مشاهده می کنید.

همانطور که مشاهده می کنید این روستا ظاهری بسیار زیبا و شگفت انگیز دارد و سفر به آن را قطعا به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

معماری پلکانی منظم و زیبای این روستا باعث شده است تا ابیانه در آثار ملی ایران ثبت شود.

این روستا در دامنه کوه کرکس و در فاصله 40 کیلو متری نطنز واقع شده است.

11_درکش روستای داروخانه طبیعی

این روستا در استان خراسان شمالی و در فاصله 30 کیلو متری شهر آشخانه واقع شده است. همانطور که در تصویر نیز مشاهده می کنید این روستا بافت جنگلی دارد و در آن گیاهان زیادی در قالب جنگل کوهستانی به وجود آمده اند.

علاوه بر پوشش گیاهی به دلیل اینکه روستای درکش زیستگاه گوزن قرمز نیز می باشد باعث شهرت آن شده است.

سخن پایانی

همانطور که خواندید در این گزارش سعی کردیم عجیب ترین روستاهای ایران را به شما معرفی کنیم. این روستاها هر کدام با دلایلی مختلف جزو عجیب ترین ها انتخاب شده اند و می توانید با سفر به هر کدام از آن‌ها خودتان شاهد شگفتی آن ها باشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد