اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

پرطرفدارترین و اشتها آورترین غذا‌های خیابانی جهان + تصاویر

غذاهای فست فودی در سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردارند. غذاهای محبوب در سراسر جهان به گردشگران، به ویژه جوانان کمک می‌کند تا با بودجه محدود از سفرهای خود لذت ببرند و در اینجا ما مشهورترین غذاهای جهان را مرور می‌کنیم.

به گزارش سایت طلا، غذاهای فست فودی در سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردارند. غذاهای محبوب در سراسر جهان به گردشگران، به ویژه جوانان کمک می‌کند تا با بودجه محدود از سفرهای خود لذت ببرند و در اینجا ما مشهورترین غذاهای جهان را مرور می‌کنیم.

غذاهای فست فودی در سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردارند، زیرا سفر به هر یک از این کشورها ممکن است شما را مجبور به خوردن معروف ترین فست فود‌ها کند.

این وعده ‌‌های غذایی مزه محلی هر کشور و آنچه مردم محلی روزانه می خورند را نشان می‌دهد و غذاهای خیابانی در سراسر جهان به گردشگران به ویژه جوانان کمک می‌کند تا سفر خود را با بودجه محدود به پایان برسانند، و اینها برخی از انواع این غذاها هستند. غذاهای کشورهای مختلف:

کری ورست

این یک غذای سنتی آلمانی است که شامل سوسیس برش خورده و با سسی مانند سس کچاپ با برخی ادویه ها، به اضافه سیب زمینی سرخ شده، است و از نظر طعم و ارزان بودن (کمتر از سه دلار) مشخصات فست فود را دارد.

ماسالا دوسا

یک وعده غذایی که در ایالت‌های جنوبی هند پخش می شود و شامل یک نان و یک بشقاب مرغ است که با کاری پخته شده است و یکی از غذاهای فوری است که روی چرخ دستی ها سرو می‌شود و این غذا سرشار از فیبر و پروتئین است و قیمت آن ارزان و کمتر از سه دلار است و می توان آن را ایستاده خورد و مشهورترین شهرهایی که این غذا در آن سرو می‌شود، بمبئی است.

بائوزی

آنها پیراشکی‌های کوچک چینی هستند که با موادی که خریدار دوست دارد؛ سبزیجات یا گوشت پر می‌شوند و به فروش می‌رسند. این پنکیک ها با بخار پخته می‌شوند و دارای طعم خوب و سبک هستند و قیمت آنها از ۱.۴ دلار تجاوز نمی‌کند و در شانگهای و بازارهای محبوب بیشتر مشهور هستند.

پوتین

این غذای معروف کانادایی است که از استان کبک کانادا سرچشمه می‌گیرد و از مواد زیادی در یک بشقاب تشکیل شده است و حاوی سیب زمینی سرخ شده، پنیر و سس در این مخلوط عجیب و غریب است. جشنواره‌ای سالانه برای این غذا در شهر اتاوا برگزار می‌شود و کانادایی ها به دلیل طعم خوشمزه آن به عنوان یک غذای سریع و همچنین قیمت ارزان آن که از چهار دلار تجاوز نمی‌کند، آن را دوست دارند.

بان می

آنها ساندویچ های ویتنامی هستند که تحت تأثیر دوره های حملات خارجی‌ها به این کشور قرار گرفته اند، زیرا در نان فرانسوی (باگت) آمده و حاوی گزینه های زیادی از گوشت و سبزیجات است که خریدار ترجیح می دهد و هزینه آنها بیش از یک دلار یا نیم دلار نیست.

دانگو

دانگو شامل توپ‌های سفید روی چوب‌های چوبی است که از آرد برنج تهیه شده و روی آتش ذغال کباب شده و با سس و کنجد سرو می‌شود و ژاپنی‌ها آن را به عنوان یک غذای سریع می‌خورند. این غذا در سراسر ژاپن پخش می‌شود و قیمت دانگو از یک دلار تجاوز نمی‌کند و در فصل زمستان محبوبیت زیادی دارد، زیرا علاوه بر طعم خوب، گرما را نیز فراهم می‌کند.

و اما در ایران هم در اکثر شهرها غذاهای متنوع خیابانی به فروش می رسند که پیشینه هم دارند، در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

سمبوسه

سنبوسه یا به طور عامیانه سمبوسه از خوراک‌های بسیار دیرینه‌ای است که نخستین بار از خاور میانه به کشورهای آسیایی جنوبی، غربی و آفریقایی ورود پیدا کرد. جالب است بدانید ریشه واژه سمبوسه که امروزه مشتقات آن در سایر کشورهای خارجی نیز استفاده می‌شود فارسی بوده (سنبوسَگ) و شواهدی از آن‌هم در اشعار اسحاق موصلی و کتاب تاریخ بیهقی وجود دارد. البته این طعام خراسانی با آنچه امروزه به عنوان سمبوسه در گوشه خیابان‌های شهر به فروش می‌رود متفاوت است. در واقع سمبوسه امروزی ایران مشتقاتی از سمبوسه‌های هندی است که در کشورمان رواج پیدا کرده است.

یرآلما یومورتا

همان طور که از نامش پیداست این غذای خیابانی منشا ترکی داشته و از ترکیب دو کلمه یرآلما به معنای سیب‌زمینی و یومورتا به معنای تخم مرغ گرفته شده است. این غذای سالم و مقوی ترکیبی از کره با تخم‌مرغ و سیب زمینی له است که به همراه ترشی و سبزیجاتی چون خیارشور، جعفری، نعنا خشک و گوجه فرنگی به صورت ساندویچ آماده می‌شود. یرآلما یومورتا در شهرهای آذری زبان ایران بسیار پرطرفدار است،به ویژه در شهرهای تبریز و ارومیه که یرآلما یومورتا، حکم فلافل برای جنوبی‌ها را دارد.

سوسیس بندری

سوسیس ریشه ایرانی ندارد اما سوسیس بندری از ابداعات ایرانی‌ها است. نخستین بار در اوایل سده سیزدهم فردی شوروی تبار به نام لیشنیسگی تولید سوسیس را در بندرانزلی آغاز کرد، طولی نکشید که محبوبیت آن در سراسر ایران باب شد. در این میان ابتکار آبادانی‌ها و تبدیل سوسیس به غذایی که بیشتر با ذائقه جنوبی هماهنگ باشد سوسیس بندری را متولد کرد. سوسیس بندری غذای تند و تیزی است که امروزه علاوه بر آبادان و استان‌های جنوبی در سراسر ایران بسیار محبوب است.

اگر شما هم در شهر خود غذای خیابانی سراغ دارید حتما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد