اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 مرز اخلاقی که باید برای کودک خود تعیین کنید

کودک شما نیاز دارد در همین سنین پایین با 5 مرز اخلاقی بزرگ در زندگی خود آشنا شود.

کودک شما نیاز دارد در همین سنین پایین با 5 مرز اخلاقی بزرگ در زندگی خود آشنا شود.

کودک تا پیش از اموزش کامل و ورود به مدرسه باید قوانینی را بشناسند و ملزم به رعایت کردن آن باشند. مرزی های اخلاقی باید برای آن ها وجود داشته باشد تا بتوانند به افرادی موفق در جامعه خود تبدیل شوند.

1. مرز کتک زدن دیگران

از کودک خود بپرسید می داند فرق انسان و حیوان چیست؟ به او بگویید که انسان ها می توانند با یکدیگر صحبت کنند و مشکلاتشان را حل کنند و او نباید هرگز با زدن دیگران آن ها را ناراحت کند و اگر از فردی ناراحت است باید با او صحبت کند.

داد زدن

2. مرز داد زدن

به او بگویید داد زدن راه درستی برای صحبت کردن با دیگران نیست زیرا داد زدن سر دیگران می تواند باعث ناراحت شدن ان ها شود و هم دیگران هنگام دادن به حرف های او گوش نمی دهند.

3. مرز اتاق خواب والدین

معنای حریم شخصی را به کودک خود اموزش دهید و با مثال مسواک شخصی سعی کنید آن را به کودک خود بفهمانید و سپس بگویید اتاق خواب نیز به همان اندازه شخصی است و نباید بدون اجازه و در زدن هرگز به اتاق مادر و پدر خود برود.

کودک

4.مرز نگفتن حرف های خانه در حضور دیگران

سعی کنید از طریق بازی به کودک اموزش دهید که حرف هایی که در خانه گفته می شود مانند راز هستند و حتی اگر شخصی درباره ان ها سوال کرد نباید چیزی بگویند.

5. مرز احترام گذاشتن به دیگران

معنی احترام را برای کودک توضیح دهید و بگویید احترام یعنی رفتار مودبانه که ما به افراد نشان می دهیم تا چه میزان برای ما عزیز و مهم هستند. با کارهایی مانند سلام کردن، وسط حرف دیگرام نپریدن و تشکر کردن.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد