اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روند صعودی قیمت طلا ادامه دار شد + تحلیل تکنیکال

برخلاف بسیاری از پیش بینی ها قیمت طلا در این هفته توانست یک روند صعودی را پیموده و به سطوح بالا تری دست پیدا کند اما با این حال طلا به شکل روزانه نزولی است.

برخلاف بسیاری از پیش بینی ها قیمت طلا در این هفته توانست یک روند صعودی را پیموده و به سطوح بالا تری دست پیدا کند اما با این حال طلا به شکل روزانه نزولی است.

هم اکنون هر اونس طلای جهانی 1764 دلار قیمت دارد که 3 دلار کاهش را در روز نشان می دهد. با این حال طلا از ابتدای هفته جاری توانسته است رشد خوبی را از خود نشان داده و بیش از 15 دلار رشد داشته باشد.

مهم ترین عاملی که باعث شد تا قیمت طلا در این هفته اخیر رشد کند را می توان ضعف شاخص دلار آمریکا دانست. همچنین کاهش ارزش بازده خزانه داری آمریکا نیز در روند صعودی قیمت طلا نقش مؤثری ایفا کرد.

در این میان روز گذشته جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو به پایان رسیده و این بانک سیاست های خود برای آینده اقتصاد را مشخص کرد. بیانیه فدرال رزرو باعث شد تا قیمت طلا از بالا ترین سطح روزانه خود در 1785 دلار تا پایین تر از 1765 دلار در روز سقوط کند.

فدرال رزرو در جلسه روز گذشته خود همانطور که انتظار می رفت برای زروی کاهش خرید اوراق قرضه توافق کرده و ابراز داشت که نرخ بهره را از سال 2022 افزایش خواهد داد. این بانک همچنان بر این موضوع تاکید ورزید که تورم به وجود آمده در حال حاضر گذرا خواهد بود.

تحلیل تکنیکال نشان دهنده این است که طلا در حال حاضر زیر مقاومت 1765 دلاری قرار گرفته و در حال تلاش است تا از این مقاومت عبور کند. صعود قیمت می تواند طلا را به مقاومت قدرتمند 1771 دلاری برساند که برای ادامه رشد قیمت، عبور از آن ضروری است. مقاومت های بعدی پیش روی طلا نیز نقاط 1774 و 1777 دلار خواهد بود.

از طرف دیگر طلا ابتدا در نقطه 1761 دلار حمایت شده که پایین ترین قیمت روز گذشته به شمار می رود. افت بیشتر می تواند قیمت طلا را به نقطه 1752 دلار رسانده و اگر این سطح حمایتی نیز شکسته شود قیمت طلا در پایین ترین سطح شش هفته اخیر خود یعنی 1745 دلار پشتیبانی خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد