اونس طلا2318.79
مظنه14,896,000
18 گرم3,438,700
ارزش سکه33,560,688
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم24,000,000
ربع15,200,000

8 عادت روزانه پیشگیری از زوال عقل!

این 8 عادت روزانه می تواند خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهد.

زوال عقل

طبق تحقیقات انجام شده، این عادات می توانند به کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقلی کمک کنند.

زوال عقل یک بیماری قوی برای افرادی که از آن رنج می برند یا تحت ریسک این بیماری هستند می باشد. متأسفانه هنوز درمانی برای این بیماری وجود ندارد، بنابراین تمرکز بر چگونگی اجتناب از این بیماری بوده و تحقیقات زیادی برای این امر، در حال انجام است. این 8 عادت روزانه می تواند به کاهش خطر ابتلا به این بیماری کمک کند.

1. روابط اجتماعی

اجتناب از تنهایی یکی از راه های کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل است. حتی لحظات کوتاه ارتباط با دوستان، خانواده، همکاران، همسایگان، همکلاسی ها و آشنایان، چه حضوری و چه تلفنی، می تواند تا حد زیادی به کاهش احساس تنهایی، اضطراب و افسردگی کمک کند.

2. بازی های فکری

شاید این مورد در نظر ما کم اهمیت جلوه کند اما بازی های فکری همچون پازل به فعال نگه داشتن مغز ما کمک می کند. مورد دیگری که موجب فعال نگه داشتن مغز می شود، به خاطر سپاری جزئیات فعالیت های روزانه مانند لیست مواد غذایی، شماره تلفن ها، اسامی افراد و... است پس سعی کنید مغزتان را وادار به انجام کار کنید.

3. خواب کافی

بدیهی است که داشتن خواب کافی یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. خواب عمیق به "پاکسازی" و منظم شدن مغز ما کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد بین خواب کافی و کاهش خطر ابتلا به زوال عقل یا آلزایمر ارتباط مستقیم وجود دارد.

4. نواختن موسیقی

شما هیچوقت برای یاد گرفتن یک ساز آنقدر پیر نیستید. بر اساس تحقیقات انجام شده، یادگیری نواختن یک ساز موسیقی می تواند به کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل، کمک کند. شاید شما همیشه می خواسته اید گیتار بنوازید یا این احساس را دارید که یک درامر در اعماق وجود شما وجود دارد: پیدا کردن یک سرگرمی موسیقی می تواند یک عادت بسیار سالم باشد.

5. بیرون رفتن و ورزش کردن

پیاده روی در هوای تازه برای بدن بسیار مفید است و به افراد کمک می کند تا مثبت تر فکر کنند، گوارش را بهبود می بخشد، فشار خون را تثبیت می کند و سیستم ایمنی بدن شما را قوی تر می کند. همه این مزایای سلامتی می تواند مغز شما را از حرکت در جهت اشتباه باز دارد.

6. تمرینات تنفسی

علم ثابت کرده است که تمرینات تنفسی می تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد. تمرکز حواس و تمرینات تنفسی ذهن شما را فعال نگه داشته و بخشهای خاصی از مغز را تحریک می کند. ورزش مکرر و تغذیه سالم خطر ابتلا به بیماریهای مرتبط با سن از جمله آلزایمر را به شدت کاهش می دهد. پس شروع کن!

7. تغذیه سالم

یک قلب سالم، مغز شما را روی فرم نگه می دارد. بنابراین غذای مفید برای قلب شما، روی سلامت مغز شما نیز نقش دارد. قوانین ساده هستند: از نمک، چربی های اشباع و غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید در عوض سبزیجات، میوه ها، گندم، آجیل، حبوبات، ماهی و گوشت های کم چرب را انتخاب کنید؛ همچنین بهتر است تا حد امکان از الکل خودداری کنید تا قلب و مغز خود را در بهترین حالت نگه دارید.

8. محرک های شناختی

آیا تا به حال احساس کرده اید که از حافظه خود به خوبی استفاده نمی کنید؟ پس احتمالاً ایده خوبی است که درمان محرک های شناختی را شروع کنید. این درمان تمرینات ساده ای را برای حافظه و تمرکز شما ارائه می دهد که اغلب در محیط های گروهی انجام می شود. به عنوان مثال بصورت گروهی معمایی را حل می کنید، در باغچه گل می کارید، درباره علایق خود صحبت می کنید، آشپزی می کنید و انواع دیگری از فعالیت هایی که مغز شما را تحریک کرده تا از احساس تنهایی جلوگیری کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد