اونس طلا2414.52
مظنه14,556,000
18 گرم3,360,200
ارزش سکه32,794,668
قدیم (بهار)38,100,000
جدید (امامی)41,000,000
نیم23,800,000
ربع15,000,000

غذا های اصلی در لیست خرید شما که باعث مسمویت غذایی می شوند

مسمویت غذایی یکی از بیماری هایی است که افراد بسیاری را درگیر خود کرده و می تواند حداقل 24 ساعت کار و زندگی شما را مختل کند.

مسمویت غذایی یکی از بیماری هایی است که افراد بسیاری را درگیر خود کرده و می تواند حداقل 24 ساعت کار و زندگی شما را مختل کند.

همانطور که از نام این بیماری بر می آید، دلیل مسمیت غذایی به دلیل باکتری های همراه با غذایی است که مصرف می کنید. به طور کلی برخی از غذا ها می توانند بیشتر از بقیه حامل این باکتری ها باشند.

1. سبزیجات: در حال حاضر سبزیجات مهم ترین عال مسمویت غذایی است. به ویژه سبزیجات برگ دار که عموما به شکل خام خورده می شوند می توانند بیشترین مسمومیت غذایی را ایجاد کنند.

سبزیجات

2. مرغ: مرغ یکی از منابع عظیم باکتری سالمونلا است که می تواند شما را دچار مسمومیت غذایی کند. مرغ حتما باید به خوبی پخته شده و در شستن آن نیز حداکثر دقت به عمل بیاید چرا که ممکن است باکتری ها را به دیگر سطح منتقل کند.

3. گوشت: از گذشته مسمومیت غذایی با گوشت مطرح بوده است. پخت کامل گوشت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تا دچار مسمومیت غذایی و دیگر بیماری ها نشوید.

4. غذا های دریایی: مانند دیگر غذا ها، پخت مناسب ماهی و دیگر غذا های دریایی می تواند به از بین رفتن باکتری های آنها کمک کند. همچنین توجه داشته باشید که باقی مانده غذا های دریایی را پیش از مصرف حتما با دمای بالا و به صورت کامل گرم کنید.

ماهی

5. میوه ها: میوه ها نیز مانند سبزیجات خام خورده می شوند و ممکن است به باکتری آلوده باشند. سعی کنید تا از خوردن میوه های از پیش خورد شده خودداری کرده و خودتان میوه را به خوبی شسته و خورد کنید. همچنین پوست گرفتن میوه تاثیر چندانی در از بین رفتن باکتری ها ندارد چراکه به وسیله دست به میوه منتقل می شوند.

6. تخم مرغ: امروزه همه می دانند که تخم مرغ می تواند مسمومیت غذایی ایجاد کند. پختن کامل تخم مرغ می تواند از این موضوع جلوگیری کند.

7. لبنیات: لبنیات به طور کلی به صورت خام مصرف می شوند اما اگر لبنیات پاستوریزه مصرف می کنید خطر مسمومیت غذایی به شکل قابل توجهی کاهش می یابد. اگر لبنیات را به شکل دیگری تهیه می کنید حتما آن را گرم کرده و دیگر اقدامات احتیاطی را رعایت کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد