اونس طلا2332.79
مظنه15,236,000
18 گرم3,517,200
ارزش سکه34,326,708
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

7 توصیه مهم برای خریدن بهترین قهوه

انتخاب بهترین نوع قهوه همواره کار بسیار دشواری است. شناختن طعم، نوع و بوی قهوه می تواند به شما کمک کند روزانه بهترین نوع قهوه را بنوشید.

انتخاب بهترین نوع قهوه همواره کار بسیار دشواری است. شناختن طعم، نوع و بوی قهوه می تواند به شما کمک کند روزانه بهترین نوع قهوه را بنوشید.

دو نوع اصلی قهوه عربیکا و روبوستا دو نوع گیاه قهوه هستند که بیشترین قهوه جهان از آنها به دست می آید . جیمز هوفمن ، برنده مسابقات جهانی باریستای سال ۲۰۰۷ ( باریستا شخصی است که در تهیه نوشیدنی هایی با پایه اسپرسو مهارت دارد ) و نویسنده کتاب اطلس جهانی قهوه می گوید : " عربیکا از نظر طعم بر روبوستا برتری دارد و طعم بیشتر و تلخی کمتری دارد هر چند قهوه روبوستای خوب هم هست " . روبوستا نسبت به اگر هدف از نوشیدن قهوه بیدار ماندن باشد بد نیست آن را امتحان کنید .

قهوه

چه میزان برشته کاری قهوه خوب است ؟ هر چه دانه های قهوه بیشتر برشته و " تیره تر شوند ، تلخی و حجم بیشتری پیدا می کنند . هوفمن می گوید : " این کار قهوه را غليظ ، قوی یا پررنگ می کند " . او توضیح می دهد : " قهوه هایی با برشتگی کمتر طعم و مزه بیشتری دارند که باعث میزان بیشتر اسیدی بودن آنها می شود که برای برخی افراد ناخوشایند است "

روی بسته بندی های قهوه به طور معمول توضیح کوتاهی در مورد طعم قهوه آمده است ، با اینکه این توضیح اطلاعاتی در اختیار شما می گذارد اما هدف ترغیب شما به خریدن قهوه است . عبارت فریبنده " با طعم کاکائو ، میوه های مغزدار و کارامل " به معنای آن نیست که آن قهوه مزه شکلات می دهد اما طعم آن به این مزه ها نزدیک تر است تا قهوه ای که ترش مزه است.

قهوه ای که عرضه می شود ترکیبی از دانه های قهوه از جاهای مختلفی است که طعم هماهنگ و خوشایندی ایجاد می کند . هوفمن می گوید : در روش عمده و صنعتی ، دانه های قهوه با هم ترکیب و تولید می شود تا بتوانند " یک فنجان قهوه هماهنگ و آرامش بخش و مناسب به دست شما دهند .

دانه قهوه

قهوه در حقیقت دانه میوه ای شبیه گیلاس است . دو روش اصلی برای فرآوری آن وجود دارد . فرآوری شسته یا روش خیس که در آن بخش نرم میوه پیش از خشک شدن دانه ها با آب جدا می شود . این دانه ها شفاف تر و رنگ روشن تری دارند .

قهوه آسیاب شده خیلی سریع کهنه می شود حتی گاهی یکی دو روز بعد از باز کردن بسته بندی دانه های کامل مدت طولانی تری تازه می مانند چون سطح کمتری از آنها در معرض هوا قرار می گیرد .

خیلی از افراد آسیاب های برقی را به آسیاب های با تیغه گردان ترجیح می دهند چون می توانند اندازه ذرات را تنظیم کنند . به این ترتیب می توانید دانه های قهوه را به اندازه مناسب دستگاه مورد نظرتان آسیاب کنید .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد