اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا قیمت طلا باز هم سقوط خواهد کرد؟

قیمت طلا در هفته گذشته افت قابل توجهی را متحمل شد و قیمت آن به سطوح پایین تری انتقال یافت. حال بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که قیمت طلا به سقوط خود ادامه می دهد.

قیمت طلا در هفته گذشته افت قابل توجهی را متحمل شد و قیمت آن به سطوح پایین تری انتقال یافت. حال بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که قیمت طلا به سقوط خود ادامه می دهد.

با کاهش قیمت در هفته گذشته، طلا به زیر سطح کلیدی 1800 دلار سقوط کرده و همچنان در زیر این سطح در عدد 1789 دلار در حال معامله است که 3 دلار افزایش در روز را نشان می دهد.

با باقی ماندن قیمت طلا در زیر 1800 دلار سرمایه گذاران وارد یک بلاتکلیفی شده و منتظر داده های کلان اقتصادی این هفته ماننده داده های قیمت تمام شده کالا برای مصرف کنندگان (CPI) هستند که نرخ رشد تورم را نشان می دهد.

علاوه بر داده های مربوط به تورم که در روز سه شنبه منتشر خواهد شد، آمار مربوط به خرده فروشی های ایالات متحده نیز در این هفته منتشر شده و می تواند بر روی قیمت طلا در روز های آینده تاثیر گذار باشد.

عواملی که باعث جلوگیری از سقوط بیشتر قیمت طلا شد را می توان نگرانی سرمایه گذاران نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونای دلتا و همچنین کند شدن رشد و بهبود اقتصاد جهانی دانست.

نمودار ها در حال حاضر نشان دهنده بلاتکلیفی معامله گران و عدم حضور مؤثر آنان در بازار است. همچنین در حال حاضر تحلیل های فنی از هیچ کدام از روند های صعودی یا نزولی در کوتاه مدت حمایت نکرده و بازار در احتیاط بسیار زیادی قرار دارد.

با این حال عقب نشینی اخیر قیمت طلا از محدوده 1832 تا 1834 دلار و همچنین افت به زیر سطح 1800 دلار به نفع معامله گران نزولی است. کاهش قیمت طلا به زیر محدوده 1785 دلار می تواند روند نزولی را تایید کرده و باعث شود قیمت طلا تا 1750 دلار نیز سقوط کند.

از طرف دیگر طلا برای صعودی شدن ابتدا باید سطح کلیدی 1800 دلار را بازپس گرفته و سپس از مقاومت خود در نقطه 1810 دلار که میانگین تحرک 200 روزه آن است عبور کند. عبور از این سطح باعث به چالش کشیده شدن محدوده 1832 تا 1834 دلار خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد