اونس طلا2291.73
مظنه14,836,000
18 گرم3,424,900
ارزش سکه33,425,508
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

چای سبز یا قهوه کدام برای بدنتان مفیدتر است؟

چای سبز و قهوه هر دو از محبوب ترین نوشیدنی های دنیا هستند با این حال بدن هر فردی تنها می تواند دوز مشخصی از کافئین را تحمل کند و بیش از این مقدار می تواند بیماری زا باشد.

چای سبز و قهوه هر دو از محبوب ترین نوشیدنی های دنیا هستند با این حال بدن هر فردی تنها می تواند دوز مشخصی از کافئین را تحمل کند و بیش از این مقدار می تواند بیماری زا باشد.

قهوه و کافئین احتمال ابتلا به سرطان و سیروز کبدی را کاهش داده، از مغز در برابر بیماری های پارکینسون و آلزایمر محافطت کرده و سرشار از انواع انتی اکسیدان ها بوده که در پیشگیری از بیماری های مزمن موثر هستند. همچنین نوشیدن قهوه می تواند طول عمر افزایش داده و احتمال ابتلا به افسردگی را کاهش دهد.

قهوه

با این حال قهوه به این دلیل که دارای مقادیر زیادی کافئین است برای برخی از افراد از جمله خانم های باردار، افرادی که توانایی هضم مناسب ایت نوشیدنی را ندارند، افراد دارای مشکلات اضطراب، فشار خون و بیخوابی و افرادی که مشکل سوزش قلب، سندرم روده تحریک پذیر و زخم معده دارند مناسب نیست.

چای سبز نسبت به قهوه کافئین کمتری داشته و حاوی موادی است که می تواند آرامشبخش باشد. چای سبز نیز مانند قهوه مزایای بسیاری برای بدن و مغز انسان دارد.

چای سبز

کمک به کاهش وزن، جلوگیری از پوکی استخوان، پایین اوردن کلسترول خون، کاهش چین و چروک و علائم پیری، پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و در نهایت مبارزه با سرطان به دلیل دارا بودن انواع مختلف انتی اکسیدان ها از جمله مزایای نوشیدن چای سبز است.

با این حال چای سبز نیز مانند قهوه می تواند دارای معایبی نیز باشد که نوشیدن ان را برای برخی از افراد نامناسب می کند. از جمله این معایب افزایش کم خونی و خونریزی، نامنظم شدن ضربان قلب، جلوگیری از جذب اهن و افزایش اضطراب است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد