اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

برنج یا نان کدام چاق کننده تر است؟

برنج و نان یکی از اصلی ترین خوراک های غذایی هستند که عموما به چاق کننده هایی قوی شناخته می شوند.

برنج و نان یکی از اصلی ترین خوراک های غذایی هستند که عموما به چاق کننده هایی قوی شناخته می شوند.

معمولا توصیه می شود که اگر قصد دارید رژیم بگیرید برنج خود را کاهش دهید و یا ان که مصرف آن را قطع کنید و با نان جایگزین کنید با این حال برخی دیگر از رژیم های غذایی نیز توصیه می کنند که مصرف نان را نیز به حداقل برسانید.

اما در نهایت بین برنج و نان کدام چاق کنندگی بیشتری دارد؟

می توان درباره شباهت های این موادغذایی گفت که هر دو از مواد نشاسته‌ای هستند و هر دو برای تامین انرژی به کار می روند. اما نان، سبوس بیشتر و مرغوب تری داردو دارای فیبر بیشتری است، در عین حال برنج دارای شاخص گلایسمی بالاتری است.

برنج

برنج یک محصول طبیعی است بنابراین اگر با روغن پخته نشود کالری خیلی کمتری دارد اما نان ، چربی و نمک و جوش شیرین گلوتن دارد و برای همین بیشتر باعث تورم می شود.

برای اینکه نان را جایگزین برنج کنید باید تقریباً دو برابر نون مصرف کنید تا سیر شوید در نتیجه برنج انتخاب بهتری است اما باز هم بستگی به شرایط بدنی شما دارد و این نتیجه برای همه انسان‌ها یکسان عمل نمی کند.

در مقایسه موادمغذی موجود در این مواد غذایی باید گفت که برنج تنها از کربوهیدرات تشکیل شده است در حالی که نان دارای فیبر، چربی گوارشی و دو برابر برنج دارای پروتئین است.

نان

اگر قصد دارید تا کاهش چربی داشته باشید توصیه می شود که نان مصرف کنید زیرا پروتئین گزینه بهتری برای چربی سوزی از کربوهیدرات های موجود در برنج است. همچنین در مقابل برنج برای مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می دارد.

اما اگر قصد دارید عضله سازی کنید هردو گزینه خوبی هستند اما برنج گزینه بهتری است زیرا شما نیاز دارید کالری بیشتری دریافت کنید و سریع بتوانید آن را هضم کنید تا بتوانید وعده های بیشتری از کالری را دریافت کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد