اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دورانی که باید بیش از هر موقع دیگری باید به غذای خود توجه کنید

دوران قاعدگی یکی از مهم ترین دورانی است که تغدیه ی شما اهمیتی ویژه پیدا می کند و در سلامتی و کاهش درد شما در این دوره بسیار اهمیت دارد.

دوران قاعدگی یکی از مهم ترین دورانی است که تغدیه ی شما اهمیتی ویژه پیدا می کند و در سلامتی و کاهش درد شما در این دوره بسیار اهمیت دارد.

این دوران می تواند با ویژگی های بدنی هر فرد دارای علائم و میزان درد متفاوتی باشد با این حال تغذیه مناسل در این دوران برای هر فردی مهم است.

در داشتن یک دوران قاعدگی راحت و بدون درد توصیه های تغذیه ای را جدی بگیرید.

1. نوشابه و قهوه ممنوع: نوشابه و نوشیدنی های کافئین دار باعث دفع منیزیم و در نهایت التهاب، تحریک پذیری و درد در پشتان ها و اقزایش انقباضات رحمی می شود.

2.لبنیات ممنوع: لبنیات مخصوصا شیر موجب اقزایش سطح استروژن و در نهایت باعث ایجاد جوش، نفخ و درد های شکمی می شود.

3. خوراکی های شرکتی ممنوع: در این دوران به دلیل تغییرات هورمونی اشتها افزایش پیدا می کند و فرد تمایل زیادی به مصرف خوراکی دارد اما نمک زیاد موجود در این خوراکی ها باعث افزایش درد و عادت ماهانه سخت تری می شود.

فست فود

4. فست فود ممنوع: انواع سوسیس و کالباس و غذاهای فرآوری شده به دلیل حجم زیاد نمک باعث ایجاد نفخ و تشدید دردهای شکمی می شود.

5. ویتامینE مصرف کنیدک این ویتامین در تخم مرغ، اووکادو و آجیل ها یافت می شود. این ویتامین علائم سندرم پیش از قاعدگی را کاهش می دهد.

6. ویتامین C مصرف می کنید: ویتامین C باعث جذب آهن می شود و احتمال بروز کم خونی را کاهش می دهد. این ویتامین در گریپ فروت، سبزیجات، کاهو، کلم، اسفناج، پرتقال، لیمو و توت فرنگی یافت می شود.

تغذیه

7. مینزیم و امگا 3 مصرف کنید: منابع منیزیم نیز مانند سبزی های برگ سبز تیره، ماهی تن، گردو و دانه های گیاهی و بادام زمینی ضد اقسردگی هستند و درد را کاهش می دهد.

امگا 3 در دانه های گیاهی به ویژه دانه کتان و گردو یافت می شود که تا حد زیادی از بروز درد و انقباض های رحمی جلوگیری می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد