اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شرایط مساعد برای هردو بازار سهام و طلا

قیمت طلا در روز جمعه صعود بسیار قدرتمندی را از خود نشان داد و توانست سطوح بالا تری را به دست آورد. بازار سهام نیز در حال تجربه شرایط مساعدی بوده و شاخص های آن در حال رشد هستند.

قیمت طلا در روز جمعه صعود بسیار قدرتمندی را از خود نشان داد و توانست سطوح بالا تری را به دست آورد. بازار سهام نیز در حال تجربه شرایط مساعدی بوده و شاخص های آن در حال رشد هستند.

در روز جمعه رئیس فدرال رزرو جروم پاول در سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول سخنرانی کرده و اظهار داشت که کمیته فدرال رزرو بر روی سیاست های تسهیل گرایانه خود برای پشتیبانی از اقتصاد در وضعیت کنونی ثابت قدم است.

بازار طلا واکنش بسیار خوبی به این سخنرانی نشان داد و قیمت طلا در روز جمعه یک صعود 22 دلاری را تجربه کرد و بالاتر از 1800 دلار در عدد 1817 دلار بسته شد.

بازار سهام نیز شرایط مشابهی را تجربه کرد و هر سه شاخص های داوجونز، نزدک و S&P 500 توانستند افزایش قابل توجهی را به دست آورده و رکورد صعودی خود را بشکنند.

دو نکته در سخنرانی رئیس فدرال رزرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود. اول اینکه وی همچنان اعلام کرد که تورم به وجود آمده گذرا خواهد بود و آن را مربوط به خط تامین کالا و انرژی دانست.

نکته دیگر نیز این بود که وی تمایز زیادی بین کاهش خرید اوراق قرضه و افزایش نرخ بهره قائل شد. وی اعلام کرد که این بانک به زودی کاهش خرید اوراق قرضه را آغاز خواهد کرد ولی این به معنای افزایش نرخ بهره نخواهد بود.

در این شرایط بانک مرکزی با وجود کاهش خرید اوراق قرضه و کاهش چاپ دلار، نرخ بهره را تا زمانی که تورم به 2 درصد نرسیده و اشتغال کامل ایجاد نشده است افزایش نخواهد داد.

سخنرانی پاول باعث شد تا مسیر برای افزایش بیشتر قیمت طلا طی روز های آینده هموار شده و طلا بتواند بار دیگر به سمت سطوح بالا تر از 1800 دلار حرکت کند.

در هفته پیش رو طلا توجه بسیار زیادی به داده های اقتصادی خواهد داشت. مهم ترین داده اقتصادی که در هفته آینده منتشر می شود داده های مربوط به مشاغل ایالات متحده بوده که قیمت طلا را تحت تاثیر شدیدی قرار خواهد داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد