اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط شدید و بی سابقه طلا در چند ماه اخیر + تحلیل تکنیکال

در نیمه اول روز گذشته طلا تلاش کرد تا یک روند صعودی از خود نشان داده و به سمت سطوح بالا باز گردد اما در ادامه دچار یک سقوط شدید شده و نزدیک به 40 دلار از قیمت خود را از دست داد.

سقوط شدید و بی سابقه طلا در چند ماه اخیر + تحلیل تکنیکال

در نیمه اول روز گذشته طلا تلاش کرد تا یک روند صعودی از خود نشان داده و به سمت سطوح بالا باز گردد اما در ادامه دچار یک سقوط شدید شده و نزدیک به 2.5 درصد ( حدودا 40 دلار ) از قیمت خود را از دست داد.

مهم ترین عاملی که باعث سقوط شدید قیمت طلا در روز گذشته شد را می توان داده های مربوط به اشتغال و حقوق و دستمزد ماه گذشته ایالات متحده دانست. این داده ها باعث شد تا قیمت طلا در روز جمعه دچار افت شدید شده و در عدد 1763 دلار بسته شد.

کارشناسان تخمین زده بودند که در ماه گذشته 850 هزار شغل ایجاد شود. همچنین داده های اولیه نیز نشان دهنده کاهش مشاغل ایجاد شده بودند اما طبق اعلام اداره آمار آمریکا در ماه گذشته 930 هزار شغل ایجاد شده است.

همچنین پیش بینی شده بود که نرخ بیکاری از 5.9 به 5.7 کاهش پیدا کند که به 5.4 رسید. این داده ها باعث شد تا شاخص دلار آمریکا رشد قابل توجهی پیدا کند و به بالاترین سطح خود در یک هفته اخیر برسد.

از نظر اقتصاد دانان این داده ها می تواند نشانه بهبود اقتصاد بوده و در نتیجه فدرال رزرو نسبت به شرایط کنونی اقدامات خود را تغییر دهد.

این بدان معناست که فدرال رزرو سیاست های آسانگیرانه خود را تغییر داده و چاپ دلار را کاهش می دهد که می تواند به معنای قوی تر شدن دلار و کاهش بیشتر قیمت طلا و دیگر دارایی های امن باشد.

از نظر فنی طلا در نمودار کوتاه مدت در مسیر نزولی قرار گرفته است. همچنین داده های نشان دهنده این هستند که قیمت طلا بیش از حد کاهش نیافته و در واقع همچنان برای ادامه روند نزولی از فضای لازم برخوردار است.

مهم ترین سطوح حمایت پیش روی طلا در روند نزولی نقاط 1760 و 1750 دلار خواهد بود. در طرف دیگر نمودار نیز طلا در نقاط 1800، 1805 و 1820 دارای مقاومت قابل توجهی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد