اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه صبر خود را افزایش دهیم تا بزرگترین موفقیت ها در زندگی برسیم؟

هر چیزی که ارزش و اهمیت دارد نمی تواند فورا اتفاق بیفتد، بنابراین حتی در این روزگار، صبر یک فضیلت است که باید از نو یاد بگیریم.

چگونه صبر خود را افزایش دهیم تا بزرگترین موفقیت ها در زندگی برسیم؟

هر چیزی که ارزش و اهمیت دارد نمی تواند فورا اتفاق بیفتد، بنابراین حتی در این روزگار، صبر یک فضیلت است که باید از نو یاد بگیریم.

کلمه صبر در انگلیسی patienice بوده و از واژه لاتین pati گرفته شده است که به معنی تحمل رنج است نیازی به گفتن نیست که رسیدن به صبر اسان نیست. در دنیای فوری شده امروز پیشرفت های فناوری به ما این امکان را داده اند که تقریبا بلافاصله چیزی را که می خواهیم، تجربه و مصرف کنیم.

در یک دهه اخیر مطالعات علمی زیادی در مورد تأثیرات معین بر سلامت و شادابی، بهبود بیماری، مدیریت استرس انجام شده است. نتایج این مطالعات مزایای زیر را برای صبور بودن و توسعه صبر اثبات کرده اند:

1. صبر سطح استرس را کاهش می دهد و شما را به فردی شادتر و سالم تر تبدیل می کند. وقتی صبر می آموزید و تمرین می کنید، کمتر دچار استرس و عصباليت مي شود و بیشتر بر احساسات خود کنترل دارید. فرد صبور در موقعیت بهتری برای مقابله با شرايط قرار دارد. این امر باعث افزایش سلامت جسمی و طول عمر می شود.

استرس

2. صبر باعث می شود که نتایج بهتری در تصمیم گیری به دست بیاید. وقتی صبور هستید، وقت بیشتری به ارزیابی وضعیت اختصاص داده، تصویر بزرگتری از نتایج را مشاهده می کنید و تمام جوانب مثبت و منفی با می سنجید. بدین ترتیب شانس اشتباه را کاهش می دهید زیرا در تصمیم گیری عجله نمی کنید. وقت گذاشتن برای حل مشکل مستلزم صبر و تفکر است.

3. صبر به افزایش درک، همدلی و شفقت کمک می کند وقتی خودتان ميور هستید، به طور خودکار بیشتر دیگران را درک می کنید و با آنها همدلی و دلسوزی نشان می دهید. افراد صبور زمان بیشتری را برای غلبه بر موانع ارتباط بین فردی می گذرانند تا در بیشتری از دیگران داشته باشند. این باعث می شود روابط بهتر و کامل تری با همسران، دوستان، کودکان و کارفرمایان برقرار شود

4. صبر به شما کمک می کند تا روند رشد را درک کنید همان طور که در ابتدا ذكر شد هر چیز ارزشمندی نیاز دارد تا برای رسیدن به آن زمان بگذارید و تلاش کنید همان طور که یک ضرب المثل قدیمی می گوید: روز در یک روز ساخته نشده است. بنابراین هرگونه برنامه ريزي رشد، ارزیابی و اندازه گیری زمان می برد و زمان بردن نیازمند صبر است.

صبر

6 تکنیک موثر برای رشد و پرورش صبر

1. وضعیت را تغییر دهید

2- ذهن آگاهی را تمرین کنید

3.قدردانی کنید

4. توقف کنید: هر وقت که احساس کردید تمایل دارید که با عجله همه چیز را سریع پیش ببرید، یا می خواهید بلافاصله کارها را انجام دهید و نمی توانید منتظر بمانید تا کارها مسیر طبیعی خود را ادامه دهند، به خود دستور ایست بدهید و توقف کنید.

5. تأخیر با رضایت را تمرین کنید : پرورش شیر می تواند با بالا بردن ظرفیت تحمل ما در انتظار کشیدن توسعه پیدا کند

6. قبل از صحبت کردن فکر کنید : بعضی مواقع اولین فکری را که به ذهنتان خطور می کند بدون در نظر گرفتن عواقب آن بیان می کنید. اگر قبل از حرف زدن، مکث کنید و آن چه را می خواهید بگویید مزه مزه کنید، می توانید از صدمه زدن یا توهین به دیگران جلوگیری کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد