اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

امن ترین راه تامین پروتئین برای بدن چیست؟

بدن نیاز به شش ماده مغذی ضروری و سازنده برای تقویت و زنده ماندن انسان دارد. یکی از این شش ماده مغذی پروتئین است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

امن ترین راه تامین پروتئین برای بدن چیست؟

بدن نیاز به شش ماده مغذی ضروری و سازنده برای تقویت و زنده ماندن انسان دارد. یکی از این شش ماده مغذی پروتئین است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

همانطور که گفته شد پروتئین در ساخت و حفظ سلامتی بخش های مختلف بدن نقش چشمگیری دارد در نتیجه نادیده گرفتن و کمبود این ماده مغذی در بدن می تواند عواقب نامطلوبی برای سلامتی شما داشته باشد.

پروتئین برای رشد، تکامل و ترمیم بافت های آسیب دیده است. اصلی ترین بخش پوست، مو، ناخن، ماهیچه، استخوان وتمام اندام های داخلی از پروتئین تشکیل شده است. مایعات بدن هم به طور عمده از پروتئین تشکیل شده است. عملکرد و واکنش های بیو شیمیایی بدن هم نیازمند پروتئین هستند.

بهترین منابعی که می توانید از طریق آن ها پروتئین مورد نیازخود را تامین کنید.

شیر

غذاهای لبنی دارای پروتئین و کلسیم بالا هستند. پروتئین های موجود در شیر را می توان با توجه به حلالیت آن ها در آب به دو گروه تقسیم کرد. پروتئین های نامحلول در آب شیر کازئین نام دارند درحالی که پروتئین های محلول به عنوان پروتئین های آب پنیر شناخته می شود.

لبنیات

ماست

ماست ترکیبی از پروتئین کازئین و آب پنیر بوده و غذایی غنی از پروتئین است و به دلیل وجود باکتری های پروبیوتیک و ترکیباتآن، هضم پروتئینش نسبت به پروتئین شیر بسیار آسان تر است.

تخم مرغ

یک تخم مرغ متوسط حدود 6 گرم پروتئین دارد که به شکلی آسان قابل هضم است. پروتئین زرده تخم مرغ هم باعث ترشح هورمون سیری شده و برای رژیم های کاهش وزن نیز بسیار مناسب است.

ماهی

ماهی و غذاهای دریایی منابع خوبی برای تامین پروتئین هستند. پروتئین ماهی هضم ساده تری دارد زیرا فیبروباندل های ماهیچه ای آن نسبت به گوشت قرمز کوتاه تر است و برای کاهش چربی خون و افزایش حساسیت انسولین گزینه خوبی است. در مواردی مصرف ماهی نشان داده است در تنظیم فشارخون نیز موثر بوده است.

پروتئین

گوشت قرمز

گوشت قرمز یکی از مغذی ترین غذاهایی است که می توانید بخورید. پروتئین گوشت قرمز کیفیت بالایی دارد و همراه با جذب آهن بالا، برای کاهش وزن، جلوگیری از چاقی وتحلیل عضلانی بسیار مهم است و از تحلیل عضلات جلوگیری میکند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد