اونس طلا2320.48
مظنه15,401,000
18 گرم3,555,300
ارزش سکه34,698,453
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

مو های خود را با آب برنج بشویید تا بلند و پرپشت شوند

مزایای استفاده از آب برنج برای روتین زیبایی کدام است؟

مو های خود را با آب برنج بشویید تا بلند و پرپشت شوند

فواید

اخیراً ، یک عبارت جستجوی بسیار محبوب در گوگل "آب برنج" بوده که طی دو ماه گذشته تکرار آن تا 2000 درصد افزایش یافته است! مگر مزایای آب برنج چیست؟ ما در مورد تمام کارهایی که می توانید با آب برنج انجام دهید و مزایای فوق العاده آن، به شما خواهیم گفت.

آب برنج

در ژاپن، آب برنج سالها است که برای مراقبت از مو استفاده می شود. زنان ژاپنی، برای تقویت،رشد و نرمی موهای خود، آنرا با آب برنج می شستند.این سنت ژاپنی با نام yu-su-ru آمده است. اما هم اکنون این سنت از ژاپن به سایر نقاط جهان نیز گسترش یافته است چراکه ظاهرا آب برنج خیلی خوب کار می کند!

شستن مو با آب برنج

چرا اینقدر موثر است؟

آب برنج مملو از ویتامین ها ، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است که می تواند به سلامت و زیبایی پوست کمک کند. همچنین حاوی یک آنتی اکسیدان به نام فرولیک اسید است که ماده ای است که می تواند پوست را هنگام سوختن تسکین داده و التیام دهد. علاوه بر همه اینها ، دارای اینوزیتول نیز می باشد؛یک کربوهیدرات که می تواند موهای شما را تقویت کند. پس از شنیدن همه اینها ، ما کاملاً درک می کنیم که چرا بسیاری از مردم به استفاده از آب برنج قسم می خورند!

چگونه آب برنج درست می کنید؟

تهیه آب برنج بسیار آسان است. شما به حدود 100 گرم برنج و 480 میلی لیتر آب نیاز دارید. برنج را بشویید و سپس در یک کاسه بریزید و آب را اضافه کنید. آن را هم بزنید و سپس بگذارید برنج به مدت 20 تا 30 دقیقه در کاسه با آب استراحت کند، سپس آب را جدا کنید. اگر نمی خواهید بلافاصله از آب استفاده کنید ، آن را به یک ظرف محکم انتقال دهید، حدود یک هفته می توان از آن استفاده کرد.

پاک کننده صورت

صورت خود را با آب برنج تمیز کنید تا پوستی نرم و درخشان داشته باشید.پنبه را به مقدار کمی از آب برنج آغشته کنید و از آن برای ماساژ صورت خود استفاده کنید. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید تا پوست خود را تقویت کرده و همچنین منافذ را به حداقل برسانید.

آکنه

اثر آرامش بخش آب برنج از دلایلی است که در برابر آکنه بسیار خوب عمل می کند، قرمزی را کاهش می دهد و همچنین باعث می شود که در آینده کمتر جوش بزنید.

اگزما

آب برنج می تواند سوزش ناشی از اگزما را نیز تسکین دهد. یک دستمال تمیز را در آب برنج خیس کنید و آن را برای چند دقیقه روی پوست تحریک شده بمالید. بگذارید پوست شما خشک شود.

پوست آفتاب سوخته

آب برنج فقط به تسکین اگزما کمک نمی کند. همچنین می توانید از آن برای تسکین آفتاب سوختگی هم استفاده کنید. آب برنج باعث کاهش قرمزی پوست و ایجاد خنکی می شود. اگر می خواهید آن را بیشتر خنک کنید، ابتدا می توانید آب را در یخچال بگذارید و سپس پنبه آغشته شده به آب برنج را روی پوست آفتاب سوخته بمالید.

مو

همانطور که قبلاً گفتیم ، شما می توانید از آب برنج برای تقویت موها و سلامت آنها استفاده کنید. موهای خود را مانند معمول با شامپو و نرم کننده بشویید. سپس مقدار زیادی آب برنج روی موهای خود بریزید. آن را به درستی روی پوست سر خود ماساژ دهید و سپس آن را با آب بشویید.

نرم کننده

همچنین می توانید از آب برنج به عنوان نرم کننده استفاده کنید. چند قطره روغن اسطوخودوس را به آب برنج اضافه کنید، سپس آب را روی موهای خود بریزید. موها را ماساژ داده و بگذارید 10 دقیقه بماند. بعد ، آن را با آب ولرم بشویید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد