اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چه زمانی نباید از عینک آفتابی استفاده کرد؟

آیا اغلب از عینک آفتابی استفاده می کنید؟ زمان هایی است که نباید استفاده کنید!

چه زمانی نباید از عینک آفتابی استفاده کرد؟

استفاده از عینک آفتابی بیشتر از آنچه انتظار دارید برای چشمان شما مفید است.اما آیا می دانید استفاده از عینک آفتابی همیشه برای چشم شما خوب نیست؟ زمان خاصی از روز است که بهتر است از عینک آفتابی خود استفاده نکنید.

آسیب دیدگی چشم

ابتدا به ضرورت استفاده از عینک آفتابی میپردازیم. یک تحقیق منتشر شده از موسسه ملی چشم آمریکا در سال 2014 نشان می دهد که اشعه ماورابنفش می تواند به پروتئین لنز چشم آسیب برساند. با گذشت زمان ،حتی می تواند منجر به بیماری چشم موسوم به آب مروارید شود و علائمی نیز وجود دارد که آسیب UV می تواند احتمال انحطاط ماکولا(عامل مهم در نابینایی وابسته به سن) را افزایش دهد.آسیب کوتاه مدت چشم که فوتوکراتیت نامیده می شود نیز می تواند در اثر آفتاب ایجاد شود؛ که در افراد اغلب منجر به کوری موقتی یا تاری دید می شود.

چه زمانی عینک آفتابی نزنیم؟!

آسیب خورشید

دکتر چشم آمریکایی دکتر ربکا تیلور توضیح می دهد که رایج ترین مشکل در نور UV این است که نمی توانید آن را ببینید. وقتی از هیچ محافظتی استفاده نکنید ، نور مستقیماً به چشمان شما نفوذ می کند و چشمان شما نسبت به آن بسیار حساس هستند. همچنین عوامل خاصی وجود دارد که می تواند باعث آسیب دیدگی خورشید به چشم شما شود. دکتر استفان فاستر از دانشکده پزشکی هاروارد توضیح می دهد که آب ، برف و شیشه های اتومبیل می توانند باعث انعکاس نور خورشید شوند که باعث می شود دو برابر دوز اشعه ماورا بنفش به چشم شما جذب شود.علاوه بر این ، در ارتفاعات بالا، اشعه خورشید قوی تر است. این خطرات آسیب دیدن چشم را افزایش می دهد.

محافظت در برابر UVA و UVB

هنگام خرید یک عینک آفتابی ، مهم است که به محافظت در برابر UVA و محافظت در برابر UVB که ارائه می دهند ، توجه کنید. همیشه به برچسب نگاه کنید تا ببینید آیا عینک آفتابی 99 یا 100 درصد از این اشعه محافظت می کند. قیمت معمولاً تفاوتی ایجاد نمی کند اما اندازه عینک تفاوت دارد! تیلور اظهار داشت: "هرچه بزرگتر بهتر." او اشاره می کند که ، به عنوان مثال ، عینک های کوچک جان لنون به هیچ وجه محافظت زیادی ایجاد نمی کنند زیرا این عینک ها باعث ایجاد اشعه های پراکنده می شوند که از چند زاویه مختلف به چشم شما وارد می شوند.

چه زمانی عینک آفتابی نزنیم؟!

بنابراین اگر می خواهید چشمتان را به بهترین شکل ممکن حفظ کنید ، وقتی بیرون می روید یک عینک آفتابی خوب بزنید؛اما زمانی وجود دارد که عاقلانه است که از عینک آفتابی استفاده نکنید. تحقیقات نشان می دهد افرادی که صبح در معرض تابش شدید آفتاب هستند ، شب راحت تر می خوابند. دلیل آن این است که نور صبح در بیوریتم ما تأثیر دارد. استفاده از عینک آفتابی در صبح این ریتم را بر هم می زند و باعث می شود عصر شما آهسته تر به خواب بروید. بنابراین فاستر توصیه می کند که تا ساعت نه یا ده صبح از عینک آفتابی استفاده نکنید البته به شرطی که مستقیماً به خورشید نگاه نکنید و آفتاب خیلی روشن نباشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد