اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

والدین مراقب غذا خوردن کودکان در ظروف پلاستیکی باشند

پزشکان به والدین در مورد خوردن غذا در ظروف پلاستیکی هشدار می دهند

برخی از افزودنیهای حتی تایید شده در ظروف پلاستیکی، می توانند مضر باشند!

مدتی است که شاهد اخطارهایی در مورد مواد شیمیایی مضر در پلاستیک هستیم. به عنوان مثال، خوب نیست که شما برای مدت زمان طولانی از یک بطری پلاستیکی آب بنوشید؛ چراکه مواد موجود در پلاستیک در نهایت به نوشیدنی شما اضافه می شوند و شما در حقیقت مواد شیمیایی مضر را خواهید خورد. مواد شیمیایی و افزودنی موجود در ظروف پلاستیکی می تواند سلامتی شما و مخصوصا رشد کودکانتان را تهدید کنند. به همین دلیل باید مراقب مواد افزودنی(حتی مورد تایید) زیر باشید.

پلاستیک

وقتی والد هستید باید نه تنها در مورد سلامتی خود بلکه در مورد سلامتی کودک خود نیز فکر کنید و به آن حساس باشید. به دلیل مطالعات بیشمار ، اکنون می دانیم که نباید از بطری های پلاستیکی ، فنجان ها یا ظروف غذایی حاوی BPA استفاده کنیم. BPA یک ماده شیمیایی مضر است که در صورت تماس زیاد با آن می تواند شما را بیمار کند. مواد شیمیایی و افزودنی های دیگری نیز وجود دارد که برای سلامتی شما مضر هستند و می توانند روی رشد و نمو فرزندان شما تاثیر گذار باشد.

پژوهش

مطالعه جدیدی که توسط آکادمی اطفال آمریکا انجام شده نشان می دهد که برخی از مواد شیمیایی موجود در رنگ های غذایی ، مواد نگهدارنده و مواد بسته بندی می توانند برای سلامتی کودک شما مضر باشند. این مطالعه حتی بیان می کند که چاقی کودکان می تواند توسط مواد شیمیایی مضر موجود در پلاستیک ایجاد شود. به همین دلیل بهتر است به سراغ ظروف ساخته شده از شیشه یا چوب بامبو بروید.

ظروف پلاستیکی

رنگ مصنوعی مواد غذایی:

ارتباطی بین رنگ مصنوعی مواد غذایی و بیش فعالی پیدا شده است. بسیاری از والدین و پزشکان متوجه شده اند که کودکان مبتلا به بیش فعالی وقتی که رنگهای غذایی مصنوعی را از رژیم غذایی خود حذف می کنند ، مشکلات کودک بیش فعال آنها کاهش میابد.

فتالات:

این ماده شیمیایی بسیار مورد آزمایش قرار گرفته است و محققان به این نتیجه رسیده اند که این ماده شیمیایی می تواند به مقدار زیاد برای رشد اندام جنسی مردان مضر باشد و باعث چاقی و بیماری های قلبی عروقی شود.

PFC (مواد شیمیایی پرفلوروآرکیل):

این مواد شیمیایی می توانند بر سیستم تیروئید و همچنین قدرت باروری تأثیر بگذارند.

پرکلرات:

این ماده شیمیایی بر رشد و نمو مغز تأثیر می گذارد و می تواند مشکلات تیروئیدی ایجاد کند.

نیترات / نیتریت:

نیترات خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد و بعلت تاثیر گذاری روی غده تیروئید تولید هورمون را از کار می اندازد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد