اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط قیمت طلا پس از حرکت صعودی هفته گذشته

قیمت طلا در روز های چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته توانست رشد بسیار قدرتمندی را از خود نشان داده و به سطوح بالاتری دست پیدا کند اما در روز جمعه دچار افت قیمت شد.

سقوط قیمت طلا پس از حرکت صعودی هفته گذشته


قیمت طلا در روز های چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته توانست رشد بسیار قدرتمندی را از خود نشان داده و به سطوح بالاتری دست پیدا کند اما در روز جمعه دچار افت قیمت شد.

هم اکنون هر اونس طلای جهانی 1812 دلار قیمت دارد که نسبت به روز پنجشنبه 17 دلار کاهش را تجربه کرده است. قیمت نقره نیز به ازای هر اونس 25.64 دلار است که 0.69 دلار کاهش داشته است.

مهم ترین عامل ریزش قیمت طلا را می توان رشد شدید در بازار سهام دانست. شرایط ژئوپلیتیکی نسبتا آرام توانسته است معاملات فصل تابستان بازار سهام را به رکورد های بالایی رسانده و از همین رو بازار فلزات گرانبها کاهشی عمل کرده اند.

همچنین می توان گفت که پس از رشد هیجانی نزدیک به 20 دلاری روز پنجشنبه بازار به دنبال مقداری تعدیل بوده و برخی از سرمایه گذاران در موقعیت فروش قرار گرفته اند.

همان طور که گفته شد بازار های سهام جهانی عملکرد بسیار خوبی داشتند و شاخص هایی مانند نزدک و S&P 500 توانستند به بالاترین رکورد های خود دست پیدا کنند.

در بازار های دیگر قیمت نفت کاهشی شده و هم اکنون هر بشکه نفت خام نایمکس 72 دلار قیمت دارد. همچنین شاخص دلار نیز تضعیف شده و بازده 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در عدد 1.324 قرار دارد.

با وجود ریزش اخیر قیمت طلا، تحلیل طلا نشان می دهد که از نظر فنی روند صعودی همچنان برقرار است. سقف قیمت طلا طی روند نزولی نیز همچنان در عدد 1850 دلار قرار دارد.

در شرایط صعودی اولین سطح مقاومت طلا در عدد 1825 دلار بوده و پس از آن طلا با مقاومت در 1835 دلار مواجه خواهد شد که در صورت عبور از آن چالش سد 1850 دلاری را پیش رو دارد.

اما اگر قیمت طلا همچنان نزولی باقی بماند اولین حمایت در 1810 دلار رقم خود و پشتیبانی بعدی نیز 1800 دلار خواهد بود. افت بیشتر می تواند قیمت طلا را به پشتیبانی کامل آن در 1775 دلار نزدیک کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد