اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بزرگترین دروغی که درباره شکر قهوه ای به شما گفته اند

این باور که شکر قهوه ای از شکر سفید سالم تر است یک باور کاملا اشتباه و دروغ است. شکر قهوه ای در کاهش وزن به شما کمک نمی کند.

بزرگترین دروغی که درباره شکر قهوه ای به شما گفته اند



این باور که شکر قهوه ای از شکر سفید سالم تر است یک باور کاملا اشتباه و دروغ است. شکر قهوه ای در کاهش وزن به شما کمک نمی کند.

برای مثال بهتر است بدانید که یک قاشق چای خوری(۴ گرم) شکر قهوه ای دارای ۱۵ کالری است در حالی در میزان مشابه از شکر سفید ۱۶.۳ کالری وجود دارد. به این معنا که این دو شکر از نظر ارزش غذایی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و تفاوت اصلی آن ها در رنگ و طعم ان ها است.

شکر سفید

همانطور که می دانید و از اسم شکر قهوه ای مشخص است این شکر به رنگ سرخ تا قهوه ای مایل است و مانند شکر سفید از نیشکر و چغندر قند تهیه می شود. شکر قهوه ای در واقع شکری است که به صورت ناکامل و نیمه پالایش شده است و به همین علت همچنان شیره قند را در خودش دارد. شکر قهوه ای حاوی ۵ درصد ملاس،مقدار کمی پتاسیم، کلسیم و آهن است.

استفاده از شکر قهوه ای در اواخر قرن ۱۸ میلادی در اروپا رواج پیدا کرد. معمولا از این شکر برای ساخت صابون های مخصوص زنان و لوازم آرایشی و درمان بیماری های مختلف استفاده می شده است.

شکر قهوه ای

در این دوره هنوز از خواص این شکر اطلاعاتی در دست نبوده است. همچنین این شکر تصفیه نشده پیش از رسیدن به اروپا در آسیای شرقی، خاورمیانه و شمال آفریقا سال ها استفاده می شده است.

شکر قهوه ای در واقع نوعی ساکارز است که به دلیل دارا بودن شیره یا همان ملاس به رنگ قهوه ای است. تفاوت آن ها در ارزش غذایی آن ها نهفته است به این صورت که شکر قهوه ای مقدار بسیار کمی کلسیم و آهن و پتاسیم بیشتری نسبت به شکر سفید دارد.

در میزان مصرف کم از شکر قهوه ای و شکر سفید تفاوت چندانی وجود ندارد و شکر قهوه ای بر خلاف تصور منبع خوبی از ویتامین و مواد معدنی نیست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد