اونس طلا2342.21
مظنه14,916,000
18 گرم3,443,300
ارزش سکه33,605,748
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,700,000
ربع14,700,000

ماکروفر برای سلامتی شما مضر است!

آیا ماکروفر واقعاً برای سلامتی انسان ضرر دارد یا خیر؟

درست یا غلط؟ "ماکروفر برای سلامتی شما مضر است!"

ماکروفر:

ما از این وسیله موجود در آشپزخانه هم می ترسیم، هم دوستشان داریم! تقریباً در هر خانه ای یکی از آنها پیدا می شود چراکه برای آشپزی بسیار مفید است. با این حال بسیاری از مردم فکر می کنند که مایکروفر برای سلامتی خطر ایجاد می کند و استفاده از آن می تواند باعث سرطان شود. آیا واقعاً استفاده از مایکروفر انقدر ناسالم و خطرناک است؟

آیا می توانید با خیال راحت از مایکرفر استفاده کنید یا خیر؟

چگونه کار می کند

بیایید ابتدا یک نگاهی کوتاه به تاریخچه آن داشته باشیم: مایکروفر در سال 1940 اختراع شد و اولین بار در سال 1946 به فروش رسید. این دستگاه با استفاده از امواج الکترومغناطیسی غذا را گرم می کند.یک نوع انرژی نامرئی که باعث حرکت ذرات آب درون غذا می شود. گرمای تولید شده باعث گرم شدن غذای ما می شود. به نظر می رسد یک روش ایده آل است. با این وجود ماکروفر تولید امواج می کند که همین باعث ترس بسیاری از مردم می شود.

انواع امواج

تشعشعات به اشکال مختلفی وجود دارد. تابش گاما (100 میلیارد گیگا هرتز) که شما در یک بمب هسته ای پیدا می کنید،این نوع تابش مستقیماً از شما عبور می کند و در این حین به سلولهای بدن شما آسیب می رساند.

اشعه ایکس (10 میلیارد گیگا هرتز) قدرت کمتری دارد، اما به پوست نفوذ می کند،ولی از استخوان های شما عبور نمی کند.

اشعه ماورا بنفش (1 میلیارد گیگا هرتز) قوی ترین پس از اشعه ایکس است و می تواند در عمق 1 میلی متر به پوست شما نفوذ کند. این اشعه باعث سرطان پوست می شود.

مایکروویو با امواج 2.45 گیگا هرتز الکترومغناطیسی کار می کند، که به اندازه امواج تولید شده از تلفن هوشمند یا تلویزیون شما است. این اشعه می تواند ;کم و بدون صدمه باشد ؛ به علاوه ، مایکروویو به گونه ای تولید شده است که اشعه های آن نمی تواند خارج شود.

مواد مغذی

بحث دیگر عدم استفاده از مایکروفر این است که باعث از بین رفتن مواد مغذی موجود در مواد غذایی می شود.شستشو ، فریز کردن یا گرم کردن مواد غذایی همیشه باعث از بین رفتن مواد مغذی می شوند ، به ویژه ویتامین C که به گرما حساس است. نکته جالب این است که تحقیقات نشان داده است که ویتامین ها و مواد معدنی هنگام گرم شدن در مایکروفر بهتر حفظ می شوند. این به این دلیل است که گرم کردن غذا در مایکروویو بسیار کوتاه تر از گرم کردن روی اجاق گاز است. به همین دلیل، غذا زمان کمتری برای از دست دادن مواد مغذی دارد. خلاصه اینکه ، تنها نکته ناسالم در مورد ماکروفر وعده های غذایی است که از سوپرمارکت خریداری می کنید!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد