اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

در دندانتان حفره دارید؟ اگر آن را نادیده بگیرید چنین اتفاقی می افتد!

اگر در دندان خود حفره دارید ، مراجعه به دندانپزشک را به تعویق نیندازید

در دندانتان حفره دارید؟ اگر آن را نادیده بگیرید چنین اتفاقی می افتد!

آیا احساس ناخوشایندی در یکی از دندان های خود دارید و شک دارید که یک حفره باشد؟ پس مراجعه به دندانپزشک خود را به تعویق نیندازید زیرا یک حفره درمان نشده می تواند باعث بدبختی زیادی شود.

موارد زیر می تواند هنگام نادیده گرفتن حفره رخ دهد:

دندان شما می تواند ترک بخورد

دندان سالم احتمال شکستن ندارد.اما ،دندان های دارای حفره (نسبتاً بزرگ) داستان متفاوتی دارند. دکتر کارل مک مناما ، استاد دندانپزشکی در دانشگاه بوستون ، برای Reader’s Digest توضیح می دهد: "اگر شما پوسیدگی زیادی داشته باشید یا حفره ای در دندان وجود داشته باشد ، آن دندانها بیشتر در معرض ترک خوردن هستند. "بنابراین موارد ساده ای مانند جویدن غذا، می تواند باعث شکستن دندان خراب شود.

باعث آسیب عصبی می شود

دکتر مک مناما توضیح می دهد:"در وسط هر دندان ،یک کانال توخالی کوچک باریک وجود دارد که اعصاب و رگ های خونی در آن قرار دارند.؛ وقتی پوسیدگی به آن می رسد ، آن وقت است که بیمار می تواند درد طاقت فرسایی داشته باشد. " به عبارت دیگر: با عمیق شدن حفره ، درد نیز بدتر می شود. سرانجام ، اینجاست که همه تسلیم می شوند و با دندانپزشک قرار ملاقات می گذارند ، اما در بعضی موارد ، ممکن است خیلی دیر باشد. در این صورت ، شما به درمان کانال ریشه نیاز دارید که در بعضی موارد ، دندان از دست رفته است و دیگر نمی توان آن را نجات داد ، به این معنی که باید برداشته شود. برای جلوگیری از این اتفاق ، وقتی فقط یک ناراحتی جزئی را تجربه کردید باید با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

دندان شما می تواند بمیرد

وقتی دندان شما دارای حفره است ، نسبت به عفونت های عصبی حساسیت بیشتری دارد. عفونت می تواند باعث تورم شود و در این صورت ، خون شما دیگر نمی تواند به اعصاب برسد و دندان می میرد. دکتر مک مناما هشدار می دهد: "اگر عصب مرده ای داشته باشید ، درد از بین می رود اما پوسیدگی و از بین رفتن دندان همچنان ادامه دارد."

بقیه دهان شما نیز ممکن است آلوده شود

یک حفره نه تنها می تواند به دندان شما بلکه به بقیه دهان شما نیز آسیب برساند. بافت مرده، دندان شما را در معرض آبسه و عفونت قرار می دهد. دکتر مک مناما: "سموم موجود در بافت مرده شروع به آلودگی استخوان موجود در انتهای ریشه می کنند." "سپس عفونت می تواند به گونه و فک شما نفوذ کند." او همچنین توضیح می دهد که این امر می تواند منجر به تورم در فک و غدد موجود در فک و باعث ایجاد تب شود. در موارد نادر و جدی ، یک حفره درمان نشده حتی می تواند باعث شود که آبسه هایی از این دست در مغز شما رشد کند و منجر به اتفاق مهلکی شود!

به عبارت دیگر: معاینه مرتب دندان هایتان توسط دندانپزشک اصلا کار لوکس و بی موردی نیست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد