اونس طلا2363.57
مظنه15,006,000
18 گرم3,464,100
ارزش سکه33,808,518
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,800,000
ربع15,200,000

7 حقیقتی که در مورد افراد چپ دست نمیدانستید

افراد چپ دست چه تفاوتی با بقیه افراد جامعه دارند؟

7 حقیقتی که در مورد افراد چپ دست نمیدانستید

چپ دستی مزایا و معایبی دارد؛ برخورد آرنجتان هنگام نوشتن با یک فرد راست دست که کنار شما نشسته است، قیچی ای که نمی توان به طور عادی نگه داشت و موارد دیگری که فقط یک چپ دست با زندگی در دنیای راست دست ها آن را درک می کند. با تمام این موضوعات موارد دیگری نیز وجود دارد که ممکن است در مورد افراد چپ دست ندانید. ما اینها را برای شما لیست کرده ایم.

12 درصد

تنها 12 درصد از جمعیت چپ دست هستند ، اما این درصد به آرامی در حال افزایش است. اگرچه برای مدت طولانی ای است که در بیشتر کشورها چپ دست بودن مورد پذیرش قرار گرفته است ، ولی هنوز کشورهایی هستند که کسی را چپ دست نمی پذیرند! با این وجود خوشبختانه درصد افرادی که با چپ دستی خود به صلح رسیده اند، به آرامی در حال افزایش است. در سال 1860 حتی تصور می شد که افراد چپ دست با شیطان عهد بسته اند!

آلرژی

چپ دست هستید و آیا در بهار به آلرژی مبتلا می شوید؟ جای تعجب نیست؛ در کتاب سلطه مغزی بنیاد زیست شناختی نشان می دهد افرادی که چپ دست هستند 11 برابر بیشتر در معرض آلرژی قرار می گیرند، همچنین 2.5 برابر احتمال ابتلا به بیماری خود ایمنی در افراد چپ دست بیشتر است.

حساسیت بیشتر به میگرن

زندگی یک فرد چپ دست همیشه بی نقص نیست.به نظر می رسد افرادی که چپ دست هستند دو برابر بیشتر از افراد راست دست دچار میگرن می شوند.

خواب نا آرام

همه ما بعضی اوقات در خواب حرکت می کنیم ، اما این اتفاق در افراد چپ دست بسیار بیشتر است. پدیده اختلال حرکتی دوره ای اندام (PLMD) در میان افراد چپ دست بسیار بیشتر است. PLMD وضعیتی است که در آن اندام ها به طور غیر ارادی هنگام خواب حرکت می کنند. مطالعه ای از سال 2011 نشان می دهد که 94 درصد افراد چپ دست گاهی از این اتفاق رنج می برند در حالی که 69 درصد از افراد راست دست!

باهوش ترند

بله ، چپ دست بودن نیز می تواند مزایایی داشته باشد. مطالعه ای که در سال 2007 انجام شد نشان می دهد که افراد چپ دست به طور کلی ضریب هوشی بالاتری دارند. اگرچه متأسفانه ، بطور دقیق علت آن مشخص نیست و در سال 2010 مطالعه دیگری خلاف این را ادعا ثابت کرد.

انجام چند کار در یک زمان

اطلاعات جمع آوری شده توسط Illinois Research Consortium ،نشان می دهد افراد چپ دست در انجام چند وظیفه همزمان بهتر از افراد راست دست عمل می کنند. همچنین به نظر می رسد که افراد چپ دست در بخاطر سپاری اطلاعات بهتر از راست دستان هستند.

مرد چپ دست بیشتر از زن چپ دست

تفاوت های جنسیتی در یک نظرسنجی چپ دستی از سال 2008 نشان داد که مردان بیشتر از زنان چپ دست هستند. محققان داده های 144 فرد چپ دست را بررسی کردند و دریافتند که مردان بیشتر چپ دست هستند ، به طور دقیق: در مردان 23 درصد بیشتر از زنان شاهد آن هستیم.

سریعتر زیر آب را میبینند

ما واقعاً نمی دانیم که چگونه این تحقیق اثبات شده است ، اما ظاهراً یک متخصص مغز و اعصاب کشف کرده است که بینایی افراد چپ دست در زیر آب سریعتر از دید افراد راست دست است.

رول کردن زبان

گاهی اوقات ، به عنوان یک شوخی ، از ما می پرسند که آیا می توانید کناره های زبان خود را بالا ببرید یا خیر. جالبه بدانیم طبق تحقیقات ظاهرا 62.8 درصد از افراد چپ دست می توانند زبان خود را به صورت رول دربیاورند ، در حالی که 74.8 درصد از افراد راست دست این کار را انجام میدهند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد