اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

برای تقویت حافظه این گیاهان دارویی را مصرف کنید

درمان با گیاهان دارویی در تقویت حافظه موثر است. استفاده از گیاهان دارویی موجب تقویت حافظه و کارکرد بهتر مغز در افراد خواهد شد. جالب است بدانید بهترین داروهای ناحیه مغز از گیاهان تهیه می شوند.

تقویت حافظه با گیاهان دارویی


درمان با گیاهان دارویی در تقویت حافظه موثر است. استفاده از گیاهان دارویی موجب تقویت حافظه و کارکرد بهتر مغز در افراد خواهد شد. جالب است بدانید بهترین داروهای ناحیه مغز از گیاهان تهیه می شوند. کمبود آهن در بدن باعث کند ذهنی، فراموشی، خسته شدن مغز و در نهایت باعث اختلال در یادگیری می شود.

مصرف زیاد کلسیم باعث دفع فسفر می شود در نتیجه کم هوشی به وجود می‌آید. در ادامه به بعضی از ویتامین ها که به تقویت حافظه کمک می کنند، اشاره می کنیم:

۱- ویتامین B (مویز خشک، جوانه جو و گندم)

۲-ویتامین B12

۳- ویتامین ( C: پیشگیری از کندذهنی و فراموشی)

۴- ویتامین E: ( اسفناج، روغن زیتون، نارگیل، مویز، لوبیا سبز، کلم و گریپ فروت)

دلایل تاثیر گیاهان دارویی بر حافظه

گیاهان دارویی و میوه های شفابخش زیادی وجود دارند که مصرف منظم و مداوم آنها نه تنها برای بدن مضر نیست، بلکه به دلایلی که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می کنیم جهت تقویت قوای فکری و مغزی و کمک به افزایش حافظه و بهتر نمودن عملکرد مغز بسیار مفید و موثرند.

طبیعی بودن، عاری بودن از هرگونه مواد شیمیایی مضر اضافی و همچنین در دسترس بودن اکثر این مواد طبیعی از جمله مزایای آن ها نسبت به مواد دیگری است که جهت کمک به حافظه و رفع فراموشی به کار می‌رود.

مهمترین دلایلی که این عرقیات و گیاهان دارویی را برای تقویت حافظه و رفع نسیان مناسب ساخته است عبارتند از:

۱- وجود مقادیر زیادی لیسیتین که یک چربی فسفر دار بوده و برای تقویت سیستم اعصاب مرکزی و قوای فکری بسیار ضروری و حیاتی است.

۲- بالا بودن میزان فسفر، پتاسیم، منیزیم، آهک، گوگرد، کلسیم، سدیم و آهن در این عرقیات، گیاهان و میوه‌ها.

۴- وجود خاصیت ضد فراموشی ضد ضعف عصبی و همچنین خاصیت کاهش دهنده علائم استرسی یا فشار روانی. استرس، اضطراب، هیجانات شدید و افسردگی در کاهش میزان یادگیری و تحلیل رفتن قوای فکری و ضعف حافظه نقش بسزایی دارند.

۵- طبیعت گرم و خاصیت تحریک کنندگی بالایی که در برخی از عرقیات و گیاهان دارویی وجود دارد باعث کمک به تحریک مغز و قوای فکری و در نتیجه افزایش میزان بازدهی قسمت‌هایی که کار بازیابی و به خاطر سپاری اطلاعات دریافتنی را دارند، می شود.

۶- وجود مقادیر زیادی قند طبیعی که بیشترین نیاز مغز را تامین می‌کند.

۷- وجود خاصیت نیرو بخشی و انرژی زایی زیادی که در بعضی از عرقیات و گیاهان و میوه های پر انرژی و پر کالری وجود دارد که باعث تقویت سیستم عصبی و فکری می شود.

عرقیات گیاهی، گیاهان و میوه‌ها با طبیعت گرم در خنثی‌سازی علائم افسردگی، ضعف اعصاب، کندی ذهن، پایین بودن عملکرد مغز و کمک به برطرف شدن علایم آن اثر مستقیم و فوری دارد.

پس از آنکه با مهمترین دلایل اثر بخشی این عرقیات گیاهی، گیاهان و میوه ها در تقویت حافظه و کمک به رفع فراموشی آشنا شدید؛ نوبت به معرفی برخی از مهمترین آنها می رسد.

مهمترین گیاهان جهت تقویت حافظه


1- شاهدانه

استفاده روزانه شاهدانه موجب کاهش لرزش های ناشی از بیماری های اعصاب و روان مانند ام اس می‌شود. طبیعت شاهدانه از نظر طب سنتی مرکب است یعنی برگ آن سرد و خشک و تخم آن دارای طبیعت گرم و خشک است. شاهدانه بابت خاص تسکین بخشی درد ناشی از گر گرفتی و انقباض عضلانی معروف است. برخی از خواص شاهدانه عبارتند از:

  • ضد اسپاسم و گرفتگی عضلانی مسهل و کمک به درمان یبوست
  • ضد انگل
  • مسکن برای شکم درد، موثر در درمان میگرن و روماتیسم

*منع مصرف شاهدانه:

زیاده روی در مصرف شاهدانه موجب سردرد، تاری دید، درد معده و استفراغ می شود.*

۲- کندر

یکی از مهمترین خواص بسیار مفید و جالب توجه آن تقویت حافظه و مرتفع کننده فراموشی و ضعف حافظه است در طب اسلامی و ایرانی گیاه کندر را فقط به عنوان زیاد شدن حافظه می شناختند و همچنین مشخص شده است که اثر ضد التهابی دارد و باعث کاهش درد دست و زانوی افراد مسن می‌شود.

۳- جینسینگ

مصرف گیاه جینسینگ موجب تقویت حافظه می شود. برای استفاده از خواص آن، با قهوه مخلوط و عرضه شده است.

۴- پسته

طبیعت گرم و وجود خاصیت نیروزایی فراوان که در پسته به دلیل وفور مواد معدنی و آلی وجود دارد، سبب شده که این میوه در ردیف یکی از بهترین مواد طبیعی مفید برای رشد بدن و رفع کم خونی مورد استفاده قرار گیرد.

خاصیت تقویت کننده حافظه و کمک به افزایش یادگیری در پسته به دلیل وجود مقادیر زیادی فسفر، آهن، قند، کلسیم و ویتامین A در آن است.

پسته


۵- بادام

وجود ۵۴ درصد روغن، ۴ درصد مواد نشاسته ای، مقداری قند و صمغ و همچنین درصد بالای املاح معدنی نظیر فسفر، منیزیم، پتاسیم، گوگرد و آهن در میوه شیرین بادام هرچند آن را کمی سنگین و دیر هضم برای معده ساخته، ولی به دلیل وجود همین عناصر ارزشمند، یکی از بهترین مواد طبیعی و مقوی مغز و سلولهای دستگاه اعصاب مرکزی است.

بادام


۶- انجیر

درصد بالای مواد قندی طبیعی در انجیر، این میوه بهشتی را، به غذای مفید برای تقویت سلول های مغزی و دستگاه عصبی تبدیل کرده است.

انجیر دارای ویتامین‌های A,B,C و مواد معدنی مانند آهن برنز منگنز و گوگرد است که وجود همگی آنها جهت کمک به رشد عمومی بدن به خصوص رشد سلول های مغزی ضروری و حیاتی است.

۷- اسطوخودوس

اگر دچار سردرد های عصبی، فراموشی و کندی ذهن شده اید. گل اسطوخودوس خشک کرده و به صورت پودر در آورید سپس و با کمی پودر کندر و مقداری عسل به حالت خمیری در آورده اید.

اسطوخودوس گیاهی زیبا، خوش عطر و بو و یکی از بهترین گیاهانی است که از گذشته، جهت درمان انواع بیماری‌های ذهنی و مغزی از جمله مالیخولیا، مانیا، صرع، سرگیجه، عقب ماندگی ذهنی و فراموشی توسط طبیبان یونانی و ایرانی تجویز شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

مصرف مداوم و به میزان کافی دم‌کرده، جوشانده و یا عرق اسطوخودوس؛ اضطراب،افسردگی، غم و غصه زیاد را (که یکی از عمده‌ترین دلایل فراموشی و ضعف حافظه به شمار می رود)، از بین برده و در بازگرداندن قدرت حافظه و به خاطر‌سپاری مطالب آموخته شده بسیار کمک می‌کند.

۸- آویشن

طبیعت گرم، خاصیت محرک سیستم عصبی و مقوی اعصاب و همچنین قدرت تحریک کنندگی بالایی که به سبب وجود تیمول از مواد موثره این گیاه محسوب می‌شود، در آن تأثیری ماندگار در تقویت قوای فکری و مغزی و کمک به کار این قسمت از بدن دارد.

آویشن طعمی تند و تیز داشته و از مشخصه های آن بوی نافذ و معطری است که هنگام نزدیک شدن به آن یا مصرف آن به مشام می رسد.
به علت وجود این عطر نافذ در آویشن دم کرده و عرق آویشن، از یک سو موجب تقویت ذهن گردیده و از سوی دیگر در ضدعفونی کردن مجاری تنفسی و سینوس ها، درمان برونشیت و آسم (تنگی‌نفس) بسیار موثر است.

در طب سنتی از بخور، دم‌کرده و عرق آویشن، جهت درمان اختلالات مغزی از جمله اختلال در فکر و بیماری‌های روانی استفاده می کنند.

۹- پیاز

پیاز سرشار از ویتامین‌های گروه B، ویتامین C و دارای آهن، فسفر، پتاسیم، سدیم، گوگرد، سیلیس و قند است؛ ک…

۱۰- بارهنگ

گیاه بارهنگ به سرنیزه‌ای هم شهرت دارد یکی از بهترین گیاهان تقویت کننده قوای جنسی و قوای فکری محسوب می‌شود.

بارهنگ به دلیل خاصیت محرک و انرژی زایی فراوانی که دارد جهت کمک به افزایش توان باروری و تولید مثل و همچنین درمان فراموشی و رفع ضعف ذهنی استفاده می شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد