اونس طلا2328.4
مظنه14,336,000
18 گرم3,309,400
ارزش سکه32,299,008
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)39,900,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

کارهایی که پس از ریختن چایی روی مبلتان باید انجام دهید

این روش پاک کردن لکه های چایی یا قهوه از روی مبل است

کارهایی که پس از ریختن چایی روی مبلتان باید انجام دهید

بعضی اوقات ، این اتفاق می افتد:

شما در حال لذت بردن از یک فنجان قهوه نشسته اید و ناگهان چایی یا قهوه روی مبلتان می ریزد. حالا چه کنیم؟ با این مراحل می توانید لکه قهوه را از روی مبل خود پاک کنید. تمیز کردن لکه در اسرع وقت به یکی از روشهای زیر مهم است.به این ترتیب مبل شما دوباره مانند اول خواهد شد.

مرحله 1 : روکش ها را بردارید

در صورت امکان بهتر است بلافاصله روکش را از مبل جدا کنید، چراکه از بزرگتر شدن لکه جلوگیری می کند. اگر این کار با مبل شما امکان پذیر نیست ، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید.

مرحله 2 : رطوبت را خشک کنید

به محض وقوع اتفاق ، خشک کردن رطوبت با حوله مهم است. بهتر است از یک پارچه سفید استفاده کنید ، زیرا پارچه های رنگی خود باعث بدتر شدن لکه می شود.

روش پاک کردن لکه های چایی یا قهوه از روی مبل

مرحله 3 : پاک کردن لکه با جوش شیرین

در صورت امکان جدا شدن پارچه مثل کاور کوسن، آن را درآورده و به مدت پنج دقیقه در زیر شیر آب سرد قرار دهید. خواهید دید که لکه کمتر دیده می شود! اگر نمی توانید پارچه را جدا کنید، می توانید به جای آبکشی ، جوش شیرین و نمک را مستقیماً روی لکه بپاشید و آن را به مدت سی دقیقه بگذارید بماند تا جذب شود.

مرحله 4 : شستن لکه

برای از بین بردن لکه می توانید از مواد شوینده مایع استفاده کنید ، اما مطمئن باشید که حاوی سفید کننده نیست ، زیرا باعث بدتر شدن لکه می شود. مقداری مواد شوینده روی لکه بریزید و اجازه دهید ده دقیقه جذب شود. این روش فقط درصورتی قابل استفاده است که بتوانید پارچه را بردارید ، زیرا بعد از ده دقیقه باید لکه را به مدت سی دقیقه در آب گرم خیس کنید.

مرحله 5 : دوباره بشویید

پس از خیساندن ، لکه باید دوباره شسته شود. لکه را مالش ندهید ، زیرا ممکن است بزرگتر شود یا باعث تغییر رنگ شود. اگر روی لکه جوش شیرین پاشیده اید ، اکنون زمان آن است که آن را با جارو برقی تمیز کنید.

مرحله 6 : پاک کننده لکه ها

احتمالا اگر روش های بالا بموقع انجام شوند باعث پاک شدن لکه خواهند شد ولی چنانچه بعلت رنگ روشن مبلتان هنوز سایه ای از لکه ها باقی مانده است ، استفاده از مواد پاک کننده تخصصی لکه،راهکار عاقلانه ای خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد