اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

قیمت روز محبوب‌ ترین ماشین های هاچبک سایپا

ماشین های هاچبک همیشه جزو پرطرفدارترین، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع خودرو بوده‌اند.

ماشین های هاچبک همیشه جزو پرطرفدارترین، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع خودرو بوده‌اند. ابعاد کوچک و بدنه جمع و جور این امکان را به هاچبک‌ها می‌دهد تا در شهرهای شلوغ، پرترافیک و پرجمعیت مشکل جای پارک نداشته باشند و علاوه بر این نسبت به بقیه خودروها اسپرت‌تر به نظر برسند و مشتریان جوان را به سمت خود جلب کنند.

اگر بگوییم بهترین خودرو های هاچبک‌ تاریخ خودرو ایران را سایپا مونتاژ و تولید کرده و با قیمت روز خودرو مناسب به مشتریلان عرضه کرده است، اشتباه نکرده‌ایم . گروه خودروسازی سایپا در سال ۱۳۴۴ و به نام کامل شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل تاسیس شد و اولین محصولات این خودروساز، هاچبک‌های ژیان بودند.

۵ سال بعد از عرضه ژیان به بازار ایران، سایپا هاچبک های جدیدتری را از خودروساز فرانسوی دیگری به مشتریان ایرانی عرضه کرد. رنو ۵ از سال ۵۲ روی خط تولید گروه خودروسازی سایپا قرار گرفت و تولید آن تا ۳۰ سال بعد و با نام‌های مختلف ادامه یافت.

هاچبک های سایپا در اوایل دهه هفتاد شاهد عضو جدیدی، این بار از شرق آسیا بود. پراید هاچبک سبز رنگ به نمادی از تحول و گذار دهه هفتاد خورشیدی تبدیل شد و ۳۰ سال در خط تولید باقی ماند و در نهایت سایپا ۱۱۱، فیس لیفت پراید هاچبک پایان کار این خودرو شد.

با تولید و عرضه این خودروها می‌توان سایپا را بزرگ‌ترین و بهترین تولیدکننده داخلی هاچبک دانست و قیمت روز محصولات سایپا را برای این محصولات بسیار مناسب دانست. البته هاچبک‌های سایپا فقط به ژیان و رنو و پراید محدود نشده است، بلکه این خودروساز همچنان به ساخت اتومبیل‌های جمع جور ادامه می‌دهد که از بین آنها می‌توان از تیبا ۲، ساندرو و برلیانس H220 نام برد.

خودرو تیبا ۲، هاچ بک پرطرفدار خانم ها

تیبا هاچبک که در اصل تیبا ۲ نام دارد، مدل بدون صندوق اولین خودرو ایرانی گروه خودروسازی سایپا است. تیبا صندوقدار در سال ۱۳۸۷ عرضه شد. این سدان کوچک روی پلتفرم پیشرفته پراید تولید شده و به گفته بعضی کارشناسان همان پراید است منتها پیشرفته‌تر. تیبا صندوقدار در چهار تیپ SL، LX، SX و EX به بازار آمد.

پنج سال بعد از عرضه مدل صندوقدار، نسخه هاچبک این خودرو با نام تیبا 2 و فقط در دو تیپ SX و EX به دست مشتریان رسید.

تیبا ۲ ارزان‌ قیمت ترین هاچبک تولید داخل بعد از پراید ۱۱۱ است و بعد از پایان تولید پراید هاچبک، اقتصادی‌ترین و ارزان قیمت ترین خودرو صفر سایپا است که می‌توان از طریق طرح‌های پیش فروش این شرکت خریداری کرد.

رینگ آلومینیومی، بالابر برقی شیشه‌های عقب و آینه‌های جانبی برقی از آپشن‌های تیپ EX است و تیپ SX که قیمت کمتری از EX دارد، در سال ۹۶ از خط تولید سایپا حذف شد.

خودرو ساندرو، خودرو مورد علاقه بازار ایران

رنو یکی از شرکای قدیمی سایپا است و از سال ۵۲ با عرضه رنو ۵ توانست اعتماد ایرانی‌ها را جلب کند و به مدت ۳ دهه خاطرات خوبی را برای رانندگان ایرانی بسازد. اما بعد از آن دیگر خبری از هاچبک‌های رنو در بازار ایران نبود تا اینکه در سال ۹۴ مونتاژ خودرو هاچبک رنو ساندرو در کارخانه پارس خودرو، یکی از زیر مجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا آغاز شد.

ساندرو محصول خودروسازی داچیا در کشور برزیل است که سال ۲۰۰۷ معرفی شد. داچیا یکی از زیر مجموعه‌های گروه خودروسازی رنو است که به تولید خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی می‌پردازد.

رنو ساندرو نسخه هاچبک تندر ۹۰ یا لوگان است و روی پلتفرم یکسان با این خودرو ساخته شده. فیس لیفت نسل اول ساندرو برای تولید این خودرو در داخل ایران انتخاب شد و با جعبه دنده دستی JHQ و اتوماتیک به دست مشتریان ایرانی رسید.

در پاییز سال ۹۵، مدل کراس و اسپرت ساندرو با نام استپ وی به مشتریان ایرانی معرفی شد. ظاهر رنو ساندرو استپ وی با اضافه شدن سپر مشکی، کاسه چراغ مشکی، زه مشکی گلگیرها و باربند از مدل معمولی بهتر شده است. مهم‌ترین تفاوت استپ وی با مدل معمولی ارتفاع بلندتر این خودرو است.

خودرو برلیانس H320، هاچ بک چینی بازار

گروه خودروسازی سایپا در کنار تولید هاچبک های ایرانی تیبا و فرانسوی ساندرو، خودروهای چینی برلیانس را هم در دست تولید دارد. برلیانس H320 هم مثل رنو ساندرو و استپ وی در کارخانه پارس خودرو، یکی از زیر مجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا تولید می‌شود.

این هاچبک چینی در سال 2014 میلادی (۱۳۹3 خورشیدی) به بازار چین معرفی شد و تولیدش تا سال ۲۰۱8 میلادی (۱۳۹7 خورشیدی) ادامه یافت. آشنایی ایرانی‌ها با برلیانس H320 به سال 94 برمی‌گردد. هاچبک چینی سایپا توانسته ۵ ستاره از تست ایمنی تصادف چین دریافت کند و کابین جاداری دارد. برلیانس H320 با دو جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک در بازار ایران قابل خرید است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد