اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 راه برای خنک کردن سریع خانه و اتاق ها در تابستان

وقتی دمای هوا افزایش پیدا می کند به تناسب آن دمای هوا نیز در محیط خانه بالا می رود و به شدت گرم می شود. خنک کردن خانه در روزهای گرم تابستان حتی با کولر و وسایل سرمایشی نیز کار بسیار سختی است.

5 راه برای خنک کردن سریع خانه و اتاق ها در تابستان


وقتی دمای هوا افزایش پیدا می کند به تناسب آن دمای هوا نیز در محیط خانه بالا می رود و به شدت گرم می شود. خنک کردن خانه در روزهای گرم تابستان حتی با کولر و وسایل سرمایشی نیز کار بسیار سختی است.

زندگی کردن در یک خانه گرم و خوابیدن در یک اتاق خواب با هوای دمکرده می تواند زندگی شما را با مشکل رو به رو کند و در مواردی حتی منجر به گرمازدگی و بی حالی شما شود.

شاید بتوانید به راحتی با وسایل سرمایشی مانند کولر خانه را سریع خنک کنید اما این وسایل نیاز به استراحت دارند و در برخی مواقع نیز با تاخیر خانه را خنک می کنند در نتیجه شما نیاز به راه های سریع تری برای خنک کردن خانه دارید.

گرما

برخی از این این راهکار ها بین چند دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز دارند تا خانه را خنک کنند.

1. در طول روز پنجره ها را بپوشانید

پنجره ها بهترین راه برای ورود نور خورشید به خانه ها هستند و در عین حال موجب پایین امدن بهره وری انرژی در خانه می شوند. در این حالت اتاق هایی بدون پنجره یا با پنجره کوچک بسیار ایده آل هستند. زیرا پنجره و تابش مستقیم نور خورشید به داخل خانه می تواند گرما را مستقیما به داخل خانه منتقل کند و موجب افزایش گرما در محیط خانه شود.

2. گردش هوا در خانه را افزایش دهید

هوا در شب تلطیف تر شده و از شدت گرمای هوا نیز کاسته می شود در این هنگام است که باید از پنجره های خانه کمک بگیرید. اگر در خانه پنجره های مقابل یکدیگر و یا به صورت مورب دارید آن ها را باز کنید تا جریان هوا در خانه ایجاد شود. می توانید از یک فن نیز برای ورود هوا به خانه کمک بگیرید تا هوای از یک پنجره داخل شده و از پنجره دیگر خارج شود.

پنجره

3. اتاق های بلاستفاده را ببندید

اتاق های بلاستفاده و گرم باعث منتقل کردن گرما به کل محیط خانه می شود و باعث می شود زمان بیشتری نیز برای خنک شدن خانه نیاز داشته باشید. پنجره های این اتاق را مسدود کنید و سپس درب تمام اتاق هایی که بلاستفاده هستند را ببندید تا خانه سریع تر خنک شود.

4. چراغ های رشته را خاموش کنید

چراغ های رشته ای علاوه بر مصرف انرژی و برق زیاد گرمای زیادی را نیز از خود ساطع می کننده که می تواند منجر به گرم شدن خانه شود. شما می توانید برای جایگزین کردن ان ها از چراغ های LED استفاده کنید و اگر نیاز دارید از این چراغ ها استفاده کنید ان ها را در مکان های کم رفت و امد نصب کنید.

چراغ

5. رطوبت خانه را کاهش دهید

یکی از مزیت های کولر گازی این است که علاوه بر خنک کردن خانه بخش زیادی از رطوبت را نیز از خانه خارج می کنند. در صورت نداشتن کولر گازی می توانید از دستگاه رطوبت گیر در خانه استفاده کنید. این دستگاه ها به طور روزانه 70پیمانه اب ناشی از رطوبت را از خانه خارج می کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد