اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
 

8 ماده غذایی که بینایی شما را تا پایان عمر بهبود می بخشند

بینایی شما مهم ترین حس شما در حواس پنجگانه است. مصرف مواد مغذی تاثیر بسزایی در سلامت چشم های شما دارند و می توانند در بهبود عملکرد چشم ها و همچنین محافظت از آنان در برابر نور خورشید موثر باشند.

8 ماده غذایی که بینایی شما را تا پایان عمر بهبود می بخشند


بینایی شما مهم ترین حس شما در حواس پنجگانه است. مصرف مواد مغذی تاثیر بسزایی در سلامت چشم های شما دارند و می توانند در بهبود عملکرد چشم ها و همچنین محافظت از آنان در برابر نور خورشید موثر باشند.

شایع ترین بیماری هایی که می توانند بینایی شما را تحت تاثیر قرار دهند مانند آب مروارید، کوری ناشی از دیابت و خشکی چشم ها هستند و مبتلا شدن به این بیماری ها به سن، ژنتیک، داشتن بیماری های مزمن و سبک زندگی شما بستگی دارد.

مصرف این 8 ماده غذایی می تواند ثبینایی شما را تقویت کرده و همچنین از ابتلا به برخی از بیماری های مربتط به بینایی نیز پیشگیری کند.

1. ویتامین A

کمبود ویتامین A در بدن ممکن است منجر به شب کوری و خشکی چشم شود. ویتامین A تنها در غذاهای حیوانی یافت می شود، اما بدن شما می تواند کاروتنوئیدهای گیاهی خاصی را نیز به ویتامین A تبدیل کند. در نتیجه می توانید از میوه و سبزیجات نیز برای تامین این ویتامین کمک بگیرید.

هویج

2. لوتئین و زاگزانتین

لوتئین و زاگزانتین نوعی از آنتی اکسیدان های کاروتنوئید زرد هستند که به عنوان رنگدانه های ماکولا شناخته می شوند. مصرف متناسب این مواد مغذی می تواند خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند تخریب ماکولا و آب مروارید را کاهش دهد و همچنین نقش مهمی در محافظت از چشم شما در برابر نور مضر آبی دارند. این مواد مغذی در غذاهایی مانند اسفناج، نخود سبز، زرده تخم مرغ و کلم پیچ یافت می شوند.

3. امگا3



امگا 3 یکی از سالم ترین اسیدهای چرب هستند که مصرف زیاد آن ها می تواند در پیشگیری از بسیاری از بیماری های چشمی مانند خشکی چشم کمک کننده باشد. این ماده را می توانید ب مقدار قابل توجهی در ماهی های چرب و گردو پیدا کنید.

گردو

4. اسید گاما-لینولنیک

این ماده یکی از اسید های چرب امگا6 است که در رژیم غذایی مدرن مقدار زیادی از آن یافت نمی شود. این ماده دارای خواص ضد التهابی است و در روغن گل مغربی و روغن گل آفتابگردان قابل یافت شدن است.

5. ویتامین C

چشم ها بیش از هر عضو دیگری به آنتی اکسیدان نیاز دارند و ویتامین C یکی از بهترین آنتی اکسیدان برای محافظت از چشم ها است. تحقیقات نشان داده است عمده افرادی که به آب مروارید مبتلا هستند از کمبود آنتی اکسیدان رنج می برند. این ویتامین در مرکبات، فلفل دلمه ای، کلم پیچ و کلم بروکلی وجود دارد.

مرکبات

6. ویتامین E

کمبود ویتامین E ممکن است منجر به تحلیل رفتن بینایی و کوری شود. کسانی که با کمبود این ویتامین رو به رو نیستند توصیه می شود که از مصرف مکمل این ویتامین خودداری کنند.

7. روی

چشم های شما از مقدار زیادی روی تشکیل شده است و چشم ها برای سلامتی خود به مقدار قابل توجهی روی نیاز دارند و در صورتی که بدن با کمبود روی، رو به رو باشد ممکن است فرد دچار شب کوری شود. مواد غذایی مانند بادام زمینی، گوشت، صدف و تخمه کدو حاوی روی هستند.

خبر های فعال سایت 0

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد