اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط شدید قیمت طلا به پایین ترین سطح چند هفته گذشته

روز گذشته قیمت طلا و نقره سقوط شدیدی را از خود نشان داده و به پایین ترین سطح چند هفته اخیر خود بازگشتند. کارشناسان بر این باورند که این کاهش قیمت یک روند اصلاحی در بازار بوده است.

سقوط شدید قیمت طلا به پایین ترین سطح چند هفته گذشته


روز گذشته قیمت طلا و نقره سقوط شدیدی را از خود نشان داده و به پایین ترین سطح چند هفته اخیر خود بازگشتند. کارشناسان بر این باورند که این کاهش قیمت یک روند اصلاحی در بازار بوده است.

قیمت طلا دیروز پنجشنبه به پایین ترین سطح دو هفته ای خود و قیمت نقره نیز به پایین ترین سطح 3 هفته اخیر خود بازگشت. هم اکنون قیمت هر اونس طلا 1870 دلار و قیمت هر اونس نقره 27.34 دلار است.

مهم ترین عامل کاهش قیمت طلا را می توان صعود قدرتمند شاخص دلار ایالات متحده دانست که فشار بسیار زیادی به کالا های وابسته به دلار مانند فلزات گرانبها وارد کرد.

طلا

با این وجود بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این کاهش قیمت یک عقب گرد طبیعی و روند اصلاحی در فرایند صعود کلی قیمت طلا بوده و در ادامه ما همچنان شاهد افزایش قیمت طلا خواهیم بود.

در این راستا حرکت امروز قیمت طلا برای سرمایه گذاران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و معماله گران در انتظارند تا کلوز قیمت را در پایان هفته مشاهده کنند.

باید توجه داشت که بسیاری از عوامل زمینه ای افزایش قیمت طلا مانند افزایش تورم همچنان به قوت خود باقی بوده و گزارش ها حاکی از ادامه افزایش قیمت کالا های مختلف می باشد.

سقوط طلا

در حال حاضر سرمایه گذاران خود را برای مهم ترین داده های اقتصادی ایالات متحده که مربوط به مشاغل غیر کشاورزی می شود آماده کرده اند که فردا بعد از ظهر منتشر خواهد شد.

ماه گذشته آمار اشتغال بسیار ضعیف تر از پیش بینی ها بود ( 266 هزار در برابر یک میلیون شغل) و باعث شد تا قیمت طلا یک رشد تاریخی را نشان داده و صعود قدرتمندی داشته باشد.

در بازار سهام جهانی ما شاهد یک روز نسبتا ضعیف تر بودیم اما شاخص ها همچنان نزدیک به اوج های چند هفتگی خود باقی مانده اند. قیمت نفت نایمکس نیز همچنان نزدیک به اوج 2.5 ساله خود بوده و بازده خزانه داری ایالات متحده نیز در عدد 1.627 قرار دارد.

از نظر فنی طلا همچنان از مزیت صعودی کوتاه مدت برخوردار است اما ضعیف تر از روز های گذشته شده است. مهم ترین حمایت قیمت طلا در صورت حرکت نزولی بیشتر نقطه 1800 دلار خواهد بود.

انتظار می رود طلا پیش از رسیدن به 1800 دلار در نقاط 1866 دلار و 1850 دلار پشتیبانی شود. نقاط مقاومت پیش روی طلا نیز 1884 و 1900 دلار هستند که در صورت عبور از آن ها سد محکم 1919 دلاری پیش روی طلا خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد