اونس طلا2316.21
مظنه14,761,000
18 گرم3,407,500
ارزش سکه33,256,533
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع15,100,000

با انجام این کار ها هورمون های شادی بدن خود را افزایش دهید

هورمون های شادی نقش بسیار پر اهمیتی در بدن و مغز انسان داشته و باعث شادی می شوند. اگر قصد افزایش این هورمون ها در بدن خود را دارید حتما این کار ها را انجام دهید.

با انجام این کار ها هورمون های شادی بدن خود را افزایش دهید


هورمون های شادی نقش بسیار پر اهمیتی در بدن و مغز انسان داشته و باعث شادی می شوند. اگر قصد افزایش این هورمون ها در بدن خود را دارید حتما این کار ها را انجام دهید.

هنگامی که کار های لذت بخش انجام می دهید هورمون های سرتونین، دوپامین و اکسی تونین در بدن ترشح شده که به عنوان هورمون های شادی شناخته می شوند.

1. چای سبز بنوشید. چای سبز حاوی نوعی آمینو اسید بوده که می تواند به شما احساس آرامش بدهد. این چای همچنین باعث ترشح هورمون های دوپامین و سرتونین شده و احساس رضایت برای شما تولید می کند.

چای سبز

2. آهنگ کوش کنید. گوش دادن به آهنگ ها و موسیقی هایی که به انها علاقه دارید می تواند باعث ترشح هورمون دوپامین شده و احساس رضایت و سرخوشی شما را افزایش دهد.

آهنگ

3. کربوهیدرات مصرف کنید. کربوهیدرات امروزه شهرت بدی پیدا کرده اند اما تحقیقات نشان می دهد که آنها می توانند مانند دارو های ضد افسردگی طبیعی عمل کنند. هرچند باید مراقب باشید که از مصرف زیاد آنها پرهیز کرده و از انواع تهیه شده از غلات کامل و مانند اینها استفاده کنید.

کربوهیدرات

4. مدیتیشن انجام دهید. دانشمندان در تحقیقی متوجه شدند که انجام تمارین مراقبه و مدیتیشن می تواند تا 65 درصد ترشح دوپامین در مغز را افزایش دهد.

مدیتیشن

5. شیر بنوشید. تحقیقات نشان داده است که شیر گاو حاوی نوعی پروتئین است که می توان با افزایش سرتونین در مغز، علائم افسردگی را کاهش دهد.

شیر

6. بخندید. همه ما از مزایای بسیار زیاد خندیدن آگاه هستیم. تحقیقات نشان داده است که خندیدن می تواند باعث ترشح دوپامین و سرتونین در مغز شما شده و همچنین اندورفین های را ترشح کند که حال شما را هنگام افسردگی بهبود می بخشد.

خندیدن

7. علاوه بر موارد گفته شده، بغل کردن، ماساژ، استفاده از رایحه لاوندر، مصرف ویتامین بی 6، حمام گرم، خوردن شکلات، بازی کردن و مصرف ویتامین سی نیز می تواند باعث افزایش ترشح هورمون های شادی شود.

لاوندر

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد