اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

حقایقی جالب درباره خواب و رویا از زبان دانشمندان

یک سوم زندگی همه ما در خواب می گذرد و چه به یاد بیاوریم و چه فراموش کنیم تقریبا هر شب خواب می بینیم. در نتیجه می توان رویا ها را یکی از مهم ترین بخش های زندگی انسان دانست.

حقایقی جالب درباره خواب و رویا از زبان دانشمندان


یک سوم زندگی همه ما در خواب می گذرد و چه به یاد بیاوریم و چه فراموش کنیم تقریبا هر شب خواب می بینیم. در نتیجه می توان رویا ها را یکی از مهم ترین بخش های زندگی انسان دانست.

ما در اینجا قصد داریم برخی از حقایق جالب و عجیب درباره رویا ها را به شما بگوییم. اگر شما نیز از یک حقیقت جالب اطلاع دارید حتما ان را با ما و دیگر خواننده ها در میان بگذارید.

1. خواب های بد در زندگی واقعی به شما کمک می کند. محققان ادعا می کنند که احساس ترس و وجود آن در خواب می تواند به شما کمک کند تا در ساعات بیداری بهتر با ترس کنار بیایید. رویاهای بد توانایی مغز ما را برای پاسخگویی به خطرات و تجربیات ترسناک در زندگی افزایش می دهند.

2. در خواب عمیق عضلات ما فلج می شوند. طبق یک مطالعه، مجموعه ای از سلولهای تخصصی در مغز ما به نام نورونهای حرکتی مانع از حرکت عضلات ما در هنگام خواب می شوند تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کنند.

خواب

3. خواب دیدن به خلاقیت و توانایی حل مسئله کمک می کند. وقتی خواب می بینیم، مغز ما در یک حالت نوروفیزیولوژیک متفاوت قرار می گیرد که این امکان را می دهد تا مهارت بیشتری در حل مشکلات و یافتن راه حل برای چیزهایی که ذهن بیدار ما در آن گیر کرده است، داشته باشد.

4. مردم تا 95 درصد رویاهای خود را فراموش می کنند. بخش مربوط به حافظه مغز که در لوب پیشانی آن قرار دارد در هنگام خواب غیر فعال بوده و در نتیجه ما توانایی به خاطر سپردن خواب را نخواهیم داشت.

5. همه مردم در رویاهای خود رنگ های مختلف را نمی بینند. در واقع این موضوع تا حد زیادی به رسانه های سیاه و سفید بازمی گردد. طبق یک تحقیق افرادی که از تلویزیون سیاه و سفید استفاده می کردند بیش از دیگران خواب های سیاه و سفید دیده بودند.

6. افراد نابینا نیز خواب می بینند. تحقیقات نشان داده است که حتی افرادی که از کودکی نابینا به دنیا آمده اند نیز می توانند خواب ببینند و حتی تجارب بینایی نیز داشته باشند اما به دلیل اینکه هیچ گاه بینایی را تجربه نکرده اند (برخلاف افرادی که در طول زندگی نابینا شده اند) نمی توانند مفاهیمی که در رویا دیده اند را توضیح داده و پردازش کنند.

نابینا

7. اکثر افراد در خواب و رویا نمی توانند بخوانند. دلیل این موضوع به عدم فعالیت نیم کره راست مغز هنگام خواب بازمی گردد. البته برخی از افراد که سر و کار زیادی با خواندن و نوشتن دارند می توانند استثنا باشند.

8. در خواب فقط می توان چهره هایی را دید که در زندگی واقعی آنها را دیده باشیم. البته این بدان معنا نیست که شما همه انها را به یاد می آورید بلکه ممکن است چهره فردی در خیابان باشد که ناخودآگاه او را دیده و فراموش کرده اید.

9. برخی از افراد می توانند حتی در روز نیز خواب ببینند. احتمالا تا به حال برایتان پیش آمده است که لحظه ای در چیزی غرق شده و چیز هایی را دیده اید که غیر واقعی بوده اند. اگر این اتفاق برایتان افتاده است رویا در بیداری را تجربه کرده اید.

10. توانایی کنترل خواب واقعی است. اگر بتوانید به آگاهی بالاتری از وضعیت روانی خود دست پیدا کنید ممکن است بتوانید خواب خود را نیز کنترل کنید. برخی از افراد نشان داده اند که می توانند خواب خود را کنترل کرده و به خواست خود بیدار شوند.

رویا

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد