اونس طلا2338.24
مظنه14,676,000
18 گرم3,387,900
ارزش سکه33,065,028
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,400,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

کم آبی بدن یا پر آبی بدن کدام خطرناکتر است؟

همه ما مشکلات سلامتی ای که ناشی از کمبود آب بدن باشد را می شناسیم اما آیا هرگز به این فکر کرده اید که آب زیادی بنوشید ممکن است چه بلایی بر سر بدن شما بیاید؟

کم آبی بدن یا پر آبی بدن کدام خطرناکتر است؟


همه ما مشکلات سلامتی ای که ناشی از کمبود آب بدن باشد را می شناسیم اما آیا هرگز به این فکر کرده اید که آب زیادی بنوشید ممکن است چه بلایی بر سر بدن شما بیاید؟

هیدراتاسیون بیش از حد زمانی اتفاق می افتد که کسی بیش از حد آب بنوشد که بر الکترولیت های او تأثیر می گذارد. الکترولیت ها شامل سدیم، پتاسیم، منیزیم، کلرید و کلسیم هستند که برای حفظ سلامت خون، ریتم قلب، عملکرد عضلات و سایر عملکردهای مهم باید در تعادل باشند. نوشیدن بیش از حد آب باعث می شود که سطح الکترولیت در بدن از بین برود و باعث کاهش سطح سدیم شود. مشکلات عصبی و قلبی که با هیدراتاسیون بیش از حد اتفاق می افتد می تواند کشنده باشد.

آب

اگرچه این اتفاق خیلی زیاد رخ نمی دهد و فقط 14 مورد مرگ بیش از حد آبرسانی تأیید شده است و همه این موارد در ورزشکاران رخ داده است. با این تصور که هیدراتاسیون بیش از حد منجر به عملکرد بهتر می شود یا به سادگی باعث جلوگیری از کم آبی در بدن می شود، ورزشکاران بیش از حد آب می نوشند و در نهایت دچار هیپوناترمی ( سدیم کم) می شوند. حتی نوشیدنی های ورزشی که حاوی مقداری سدیم هستند باز هم بیشتر از آب ساخته شده اند و مصرف زیاد آن ها می تواند به همین موارد منجر شود.

ورزشکار

برای اکثر مردم کمبود آب بدن مسئله بسیار بزرگتری است. با این حال، اگر شک دارید که بیش از حد دچار کمبود آب شده اید به دنبال علائمی مانند سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ، ضعف عضلانی، اسپاسم یا گرفتگی عضلات و سردرد باشید. در موارد شدید کم آبی علائم می تواند شامل گیجی ذهنی، تشنج، بیهوشی و حتی کما باشد.

اولین درمان این است که نوشیدن مایعات را متوقف کنید که به فرد کمک می کند ظرف چند ساعت بهبود یابد. با این حال، با علائم شدیدتر، مراقبت فوری پزشکی لازم است.

سرگیجه

برای جلوگیری از آبرسانی بیش از حد، از نشانه های تشنگی و رنگ ادرار به عنوان راهنما استفاده کنید. در هنگام تشنگی به میزانی آب بنوشید که رنگ ادرار شما به رنگ زرد روشن باشد. همچنین از نوشیدن بیش از 1 لیتر مایعات در ساعت خودداری کنید تا کلیه ها فرصت کافی برای تخلیه آب اضافی موجود را داشته باشند. اگر عطش بیش از حد دارید، فوراً به پزشک مراجعه کنید، زیرا این ممکن است از علائم یک مسئله جدی برای سلامتی شما باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد