اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا آرایش می تواند از پوست صورت در برابر نور آفتاب محافظت کند؟

این مسئله یک پرسش اساسی است که لوازم آرایشی دارای SPF محدودی هستند در نتیجه استفاده از آن ها می تواند از پوست صورت ما در برابر نور خورشید بدون استفاده از ضد آفتاب محافظت کند؟

آیا آرایش می تواند از پوست صورت در برابر نور آفتاب محافظت کند؟


این مسئله یک پرسش اساسی است که لوازم آرایشی دارای SPF محدودی هستند در نتیجه استفاده از آن ها می تواند از پوست صورت ما در برابر نور خورشید بدون استفاده از ضد آفتاب محافظت کند؟

در ابتدا باید به شما بگوییم که جواب این سوال خیر است. زیرا میزان SPF موجود در لوازم آراشی به میزانی نیست که بتواند پاسخگوی پوست صورت شما در برابر نور خوشید باشد و شما نیز نمی توانید مقدار زیادی از آن ها را استفاده کنید.

به عنوان مثال این نکته را در نظر بگیرید که برای داشتن حداکثر محافظت در برابر نور خورشید و داشتن عملکردی معادل استفاده از ضد آفتاب شما نیاز دارید که حداقل 60 گرم از لوازم آرایشی را مصرف کنید تا SPF موجود در آن به پایه ی یک کرم ضد آفتاب برسد.

آرایش

متخصصان پوست معتقدند بهترین روش این است که ابتدا یک مرطوب کننده روزانه با حداقل SPF 30 استفاده کنید و سپس از لوازم آرایشی با SPF موجود در آن ها را استفاده کنید.

شما همچنین می توانید با یافتن یک مرطوب کننده با SPF مخصوص پوست صورت، چربی های پوست خود را کم کنید. به یاد داشته باشید شما در هر فصلی نیاز به استفاده از ضد آفتاب دارید.

قوانین استفاده از ضد آفتاب:

1. یک مسدود کننده فیزیکی انتخاب کنید

دو نوع ضد آفتاب ها وجود دارد: آن هایی که دارای بلاکرهای فیزیکی هستند و دیگری با بلاکرهای شیمیایی. مسدود کننده های فیزیکی که شامل مواد معدنی مانند اکسید روی و اکسید تیتانیوم هستند مانند یک سپر برای انحراف خورشید کار می کنند. بلاکرهای شیمیایی بیشتر شبیه اسفنج عمل جذب و سپس بازتاب می کنند. در حالی که هر دو از خاصیت محافظت در برابر آفتاب برخوردار هستند اما مسدودکننده های فیزیکی در صورت استفاده صحیح سریع تر و طولانی تر از مسدود کننده های شیمیایی عمل می کنند. همچنین باعث تحریک پوست نمی شوند. بنابراین برای افرادی که پوست حساس دارند بسیار مناسب است.

ضد آفتاب

2. نوزادان را از آفتاب دور نگه دارید

در حالی که مسدودکننده های فیزیکی تقریباً برای همه افراد بی خطر هستند نوزادان 6 ماهه یا کمتر باید به طور کلی از برخورد با آفتاب جلوگیری کنند. هنگامی که نوزادان به 6 ماهگی می رسند، استفاده از ضد آفتاب با مسدود کننده های فیزیکی روی بدن آن ها ایمن می شود. تا آن زمان اطمینان حاصل کنید که نوزادان در معرض آفتاب قرار ندارند.

کودک

3. استفاده از ضد آفتاب برای یک بار کافی نیست

صرف نظر از میزان SPF موجود در ضد آفتاب یک بار استفاده از ضد آفتاب در طول روز کافی نیست بلکه مهم است که یک لایه ضخیم ضد آفتاب بزنید و هر 90 دقیقه تا دو ساعت یا بعد از شنا یا تعریق، دوباره آن را استفاده کنید.

SPF

4. لوسیون با SPF 50 یا بیشتر را انتخاب کنید نه اسپری

اگرچه اسپری های ضد آفتاب راحت تر از لوسیون ها به نظر می رسند اما اغلب محافظت چندانی ندارند اسپری ها اغلب خیلی نازک و ناهموار بر روی پوست می نشینند و نیمی از آن در هوا و روی زمین پخش می شود و پوششی ضخیم بر روی پوست ندارند. انتخاب ضد آفتاب با SPF 50 یا بیشتر به شما اطمینان می دهد که تا آنجا که ممکن است پوستتان ایمن می ماند.

لوسیون

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد