اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

6 دلیل برای این که هر روز سیر بخورید

سیر به عنوان یکی از چاشنی های بسیار خوش طعم غذا به شمار می رود که می تواند در بسیاری از وعده های غذایی جای بگیرد. سیر علاوه بر طعم خوب، برای سلامتی نیز مزایای بسیاری دارد.

6 دلیل برای این که هر روز سیر بخورید


سیر به عنوان یکی از چاشنی های بسیار خوش طعم غذا به شمار می رود که می تواند در بسیاری از وعده های غذایی جای بگیرد. سیر علاوه بر طعم خوب، برای سلامتی نیز مزایای بسیاری دارد.

تحقیقات نشان داده است که سیر می تواند یک روش درمانی مؤثر برای التهاب لثه باشد. سیر همچنین دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی است که می تواند با میکروب ها مبارزه کند.

سیر برای افرادی که ورزش تناسب اندام انجام می دهند فوق العاده مفید است. از دوران یونان باستان پزشکان سیر را برای افرادی که ورزش های سخت انجام می داده اند و یا در المپیک شرکت می کردند تجویز کرده اند.

تحقیقات نشان داده است که روغن سیر می تواند فشار ناشی از ورزش بر روی قلب را کاهش داده و به سلامت بدن شما کمک کند.

روغن سیر

سیر می تواند خطر دچار شدن به مشکل استرس اکسیداتیو را کاهش دهد. استرس اکسیداتیو نوعی مشکل سلامتی بوده که می تواند منجر به ایجاد رادیکال های آزاد و آسیب رسیدن به سلول های بدن شود.

استرس اکسیداتیو و پیری رابطه مستقیمی دارند. در واقع سیر انواعی از مواد شیمیایی را درون بدن ایجاد کرده که مانع از این اتفاق شده و به جوان ماندن شما کمک می کند.

سیر می تواند باعث بهبود بوی بدن شما شود. در واقع همه ما با بوی بد دهان ناشی از سیر خوردن آشنا هستیم اما تحقیقات نشان داده است که تاثیر سیر بر روی بوی بدن یک تاثیر مثبت به شمار می رود.

دلیل این موضوع را می توان ضد باکتری بودن سیر بررسی کرد. دانشمندان معتقدند خواص ضد باکتری سیر باعث کاهش فعالیت باکتری های ایجاد کننده بوی بد عرق می شود.

سیر

سیر باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. از گذشته دور همه افراد سیر را به عنوان دارویی برای بیماری ها می شناخته اند و از تاثیر آن بر روی سلامت بدن آگاه بودند.

متخصصان معتقدند برای دریافت خواص تقویت کننده ایمنی سیر، لازم است آن را به صورت خام بخورید. آلیسین ماده مؤثر موجود در سیر است که در صورت قرار گرفتن در برابر دما از بین می رود.

کاهش فشار خون بالا نیز یکی دیگر از مزایای خوردن سیر است. همه ما با خطراتی که فشار خون بالا ایجاد می کند مانند بیماری های مختلف قلبی آشنا هستیم.

سیر همچنین یکی از دارو های طبیعی برای درمان کلسترول و کاهش سطح ان در بدن است. البته اگر به بیماری های قلبی یا کلسترول بالا دچار هستید حتما درباره مصرف سیر با پزشک خود مشورت کنید.

آلیسین

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد