اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تنها ماده ای که می تواند زندگی و بقا را به شما هدیه دهد

آب برای زندگی روزمره مهم است و رمز بقا و زندگی انسان است. اما در آب و نوشیدن آن چه چیزی وجود دارد که می تواند سلامت و زندگی شما را تامین کند؟

تنها ماده ای که می تواند زندگی و بقا را به شما هدیه دهد


آب برای زندگی روزمره مهم است و رمز بقا و زندگی انسان است. اما در آب و نوشیدن آن چه چیزی وجود دارد که می تواند سلامت و زندگی شما را تامین کند؟

آب یکی از شش ماده مغذی ضروری در کنار کربوهیدرات ها، پروتئین، چربی، ویتامین ها و مواد معدنی است که وجود آن برای بدن انسان واجب است. حدود 60 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است و فقط می توانیم سه تا پنج روز بدون مایعات زندگی کنیم.

بدن

آب نقش مهمی در بدن دارد از جمله دفع مواد زائد از بدن، تنظیم دمای بدن، انتقال مواد مغذی و همچنین برای هضم غذا ضروری است. جای تعجب نیست که آن را یک ماده ضروری می دانند زیرا آب ساده بهترین گزینه برای آبرسانی به بدن است.

آب می تواند به ایجاد احساس سیری کمک کند زیرا آب حجم بیشتری از معده را می گیرد. بدن شما می تواند تشنگی و گرسنگی را اشتباه بگیرد که اگر هوشیار نباشید می تواند منجر به افزایش مصرف غذا شود. نوشیدن مداوم مایعات ممکن است از مصرف میان وعده و وعده های غذایی اضافی جلوگیری کند.

آب

جایگزین کردن آب به جای نوشیدنی هایی با کالری بالا می تواند به کاهش کالری کمک کند. غذاهای با محتوای آب بالا می توانند با افزایش ضریب سیری به بهبود عادت های غذایی کمک کنند.

بدن ما سیری ناشی از کالری مایع را احساس نمی کند و باید مراقب نوشیدنی های حاوی شکر اضافه باشید. کبد و کلیه ها در این شرایط مجبور هستند قبل از جذب آب موجود در این نوشیدنی ها رنگ، مواد افزودنی و شیرین کننده (طبیعی یا غیرطبیعی) آن ها را فیلتر کنند. همیشه بهتر است آب ساده بنوشید و در صورت لزوم با میوه یا گیاهان آب را طعم دار کنید.

میوه

این نکات به افزایش مصرف مایعات شما کمک می کنند:

با هر میان وعده و وعده غذایی یک نوشیدنی بنوشید.

به تشنگی خود توجه کنید.

میوه و سبزیجات بیشتر بخورید. محتوای بالای آب آن ها به آبرسانی بدنتان کمک می کند.

یک بطری آب را در ماشین، محل کار یا کیف خود همراه داشته باشید.

نوشیدنی هایی را انتخاب کنید که نیازهای فردی شما را برآورده کنند. اگر کالری برای شما مهم است به دنبال نوشیدنی های غیر کالری دار یا آب باشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد