اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه در تابستان با زدن ماسک بازهم خنک بمانیم؟

استفاده از ماسک در تابستان یا هنگام ورزش می تواند سطح حرارت بدن را افزایش دهد، اما شرایط به گونه ای است که در خارج از خانه در کنار دیگران هستید استفاده از ماسک ضروری است.

چگونه در تابستان با زدن ماسک بازهم خنک بمانیم؟


استفاده از ماسک در تابستان یا هنگام ورزش می تواند سطح حرارت بدن را افزایش دهد، اما شرایط به گونه ای است که در خارج از خانه در کنار دیگران هستید استفاده از ماسک ضروری است.

هنگامی که هوا گرم است پوشیدن ماسک باعث ایجاد احساس گرفتگی و عرق کردن می شود اما این وضعیت برای اکثر مردم و به طور کلی برای سلامتی شما خطرناک نیست اما قرار گرفتن در دمای بسیار بالا برای مدت طولانی با ماسک یا بدون آن، می تواند باعث ایجاد گرمازدگی های شدید و از حال رفتن شود.

برای استفاده راحت تراز ماسک در هنگام گرما، این نکات را بخاطر بسپارید:

1. ماسک خود را هوشمندانه انتخاب کنید. CDC توصیه می کند از چندین لایه پارچه برای ماسک های خانگی استفاده کنید تا قطره هایی که هنگام سرفه، عطسه و صحبت از بینی و دهان خارج می شوند را در فضا پراکنده نکنند. پارچه نخی بافته شده انتخاب خوبی است ، زیرا تنفس را راحت تر می کند. اگر به طور مستقیم زیر آفتاب کار می کنید ماسک خود را به رنگ روشن انتخاب کنید زیرا رنگ های تیره گرمای بیشتری را جذب می کنند.

ماسک خانگی

2. ماسک جایگزین به همراه داشته باشید. اگر ماسک شما عرق کرد و یا مرطوب شد آن را با یک ماسک تمیز عوض کنید. رطوبت باعث ناراحتی بیشتر شما از گرما می شود.

تعویض

3. از گرما پرهیز کنید. در صورت امکان از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب در طولانی مدت در خارج از منزل خودداری کنید و از انجام کارهای سنگین پرهیز کنید. اگر در هر لحظه احساس سرگیجه، حالت تهوع، سبکی سر، گیجی و ضعف کردید سریعا محل را ترک کنید به محیطی بروید که بتوانید با خیال راحت ماسک خود را بردارید.

گرمازدگی

4. هیدراته بمانید. استفاده از ماسک ممکن است باعث شود در طول روز نتوانید آب مصرف کنید و هنگامی که تعریق می کنید بیش از حد معمول به آب نیاز دارید. در نتیجه هنگامی که نمی توانید ماسک خود بردارید در طول روز با نوشیدن مایعات فراوان بدن خود را هیدراته نگهدارید.

آب

5. استراحت کنید. اگر می توانید ماسک خود را با خیال راحت و به دور از دیگران بردارید برای چند دقیقه این کار را انجام دهید.

ماسک

6. نوع لباس شما تاثیر بسیار زیادی بر روی راحتی شما دارد. در هوای گرم یا هنگام ورزش لباس های سبک و گشاد انتخاب کنید.

لباس خنک

7. ماسک های خود را بعد از هر بار استفاده بشویید. بعضی از میکروب ها در شرایط گرم و مرطوب مانند شرایط تابستان در ماسک عرقی رشد می کنند. CDC توصیه می کند ماسک های خود را به همراه لباس های معمولی با استفاده از مواد شوینده و گرم ترین حالت آب یا با دست و با محلول سفید کننده بشویید. ماسک ها را کاملاً در خشک کن یا با صاف خواباندن ترجیحاً زیر نور مستقیم آفتاب خشک کنید.

نور آفتاب

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد