اونس طلا2378.87
مظنه16,591,000
18 گرم3,830,000
ارزش سکه37,379,523
قدیم (بهار)41,400,000
جدید (امامی)44,800,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

8 راه ساده برای شستن ظروف پخت و پز

بسیاری از افراد هنگام شستن قابلمه و تابه ها دچار مشکل شده و نمی توانند آنها را به خوبی که می خواهند تمیز کنند. ما در اینجا هشت ترفند ساده برای شستن این ظروف ارائه خواهیم داد.

8 راه ساده برای شستن ظروف پخت و پز


بسیاری از افراد هنگام شستن قابلمه و تابه ها دچار مشکل شده و نمی توانند آنها را به خوبی که می خواهند تمیز کنند. ما در اینجا هشت ترفند ساده برای شستن این ظروف ارائه خواهیم داد.

1. پس از اتمام پخت غذا درون تابه ها و قابلمه هایی که استفاده کرده اید مقداری نوشابه بریزید تا کثیفی های آن جدا شده و بعدا بتوانید به راحتی آنها را بشویید.

2. برای تمیز کردن و از بین بردن لکه های موجود در ظروف پخت و پز شیشه ای آنها را با گرم پر کرده و دو قرص جوشان آلکا سلتزر یا تمیز کننده دندان مصنوعی را درون آن بریزید. پس از یک ساعت لکه های ظرفتان از بین خواهد رفت.

شیشه ای

3. برای از بین بردن لکه های موجود در ظروف آلومینیومی لازم است آن را پر از آب کرده و سپس یک چهارم لیوان آبلیمو یا سرکه به ان اضافه کنید. سپس اجازه بدهید که این محلول برای مدتی بجوشد تا تمامی لکه های موجود در قابلمه آلومینیومی تان از بین برود.

4. اگر ظروفی که استفاده می کنید از جنس چدن هستند بهترین راه برای پاک کردن آنها از انواع لکه ها استفاده از کرم تارتار یا سرکه سفید است. می توانید یکی از مواد گفته شده را بر روی لکه ها ریخته و با یک پارچه ان را تمیز کنید.

5. برای پاک کردن غذای سوخته در ظروف آشپزی بهترین راه استفاده از هیدروژن پراکساید است. مقداری هیدروژن پراکساید را با جوش شیرین مخلوط کرده تا شکلی خمیری به خود بگیرد سپس سطح ظرف خود را با ان بپوشانید و اجازه دهید برای یک ساعت بماند. حال می توانید ظرف خود را با آب گرم و اسفنج بشویید.

سوختن غذا

6. اگر یک تیکه غذا به ظرف شما چسبیده است و نمی توانید آن را جدا کنید یکی از بهترین روش ها این است که ظرف خود را برای یکی دو ساعت داخل فریزر قرار دهید. این کار باعث می شود تا تیکه غذا یخ زده و به سادگی از ته قابلمه شما جدا شود.

7. بهترین راه برای شستن و تمیز کردن لکه های آزار دهنده چربی استفاده از محلول های شوینده ای که حاوی آمونیاک می باشند است. به طور معمول تنها یکی دو قطره از محلول های شوینده برای پاک کردن چربی ظرف شما کافی است.

8. در صورتی که از ظروف فلزی پخت و پز استفاده می کنید و دچار زنگ زدگی شده اند، بر روی آن پودر لباسشویی ریخته و با استفاده از یک سیب زمینی نصف شده آن را تمیز کنید.

ظرف شستن

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد